Sunday, June 2, 2013

Teresek Jantung Pisang

teresek jantung pisang

Hai senaaaahhhh.....boring kan duk baca, duk cite pasal jahit baju je. Bukan setakat senah akak sendiri pun naik muak nak cite tapi tetaaap kena citeeee.... Tak nak senah boring, akak melor selang seli ngan cite bunga, cite anak-anak, cite verangan hihiihih. Hari minggu akak cite pasal masak-masak.  Senah suka taakkk?

Sejak kebelakangan nih akak melor rasa nak makan resepi kampung laman aje. "Adakah aku rindukan sesuatu????". Nak beli yang siap masak bukan senang, lagi pun rasa belum tentu sama ngan selera tekak nih. Cara terbaik masak sendiri lah huuhuhuhuh......

Minggu lepas akak pesan jantung pisang tapi dapat ketam bunga klik sini baca cite. Jadi minggu nih akak gi pasar tani sendiri tapi lambat. Orang pasar duk sibuk berkemas nak balik kite baru sampai. Dalam hati tu kata "tak dapat jantung pisang pun takpa janji ada kacang panjang." Kacang panjang pun boleh masak teresak, Emmmm... sedap gak tuh. Dah rezeki kite senah, dapat juga la jantung pisang tu.

Balik terus masak senah wehhh. Kite masak bagi berkuah sikit sebab kite suka lah. Ada orang suka kering. Hentam saja lah labu janji sedap. Niat hati tuh, nak la bagi member sorang dua tu rasa. Call sana call sini tak berangkat. Nampaknyer takde rezeki diaorang lah nak rasa teresek jantung pisang akak melor nih. Cuti-cuti nih mayb balik kampung la tuh.

Lepas tu kan senah kite makan la toyang-toyang. Haiiii.....nampak gaya ziana zain pun tercampak ke tepi kih...kih....kih.... Apa taknyer bertambah nasi di pinggan senah wehhhh..... 'Resepi' senah tunggu nek n3 ya. Panjang sangat n3 nanti orang boring nak baca. Tips blogging tuuuuuu ahakssss...... Bye.

5 comments:

mala said...

nmpk sedap ni Nek. hang kena buat bagi aku rasa nanti.

Hanih Borhan said...

Kak Melor... Serious tak tau apa Teresek tu... Tak pernah dengar langsung... Lauk negeri mana tu?...

Melor said...

mala
emm... cheq cuba usahakan

Melor said...

hanif borhan
teresek tu nama resepi untuk masak jantung pisang. Ini masakan tradisi orang kelantan dikk

Yati said...

Nak jadi jiran Melor la, boleh tak? Hehe..