Wednesday, December 4, 2013

Perkhidmatan Asah Gunting ' On Call '

Hai senaaahhhhh ....... semalam kan kite gi ke tnb melawati nak bayar bil. Kite bertegur sapa dengan sorang apek tua tau. Well u no mi kan senah, ai ni peramah. semo orang nak di tegur hihihiihihih.......So tudey ai nak cite dan kongsi la dengan senah sikit. Mana la tau ade yang sedang mencari-cari benda yang kite nak cite nih.

Untuk mereka yang kerja merempit macam akak nih mesti nak kena guna guntingkan. So gunting yang tajam tu memang di perlu kan. Ikut petua cikgu kite dulu., Kalau beli gunting sebelum guna kena asah dulu, baru lah sedap nak memotong kain. Lepas tu gunting tu akan keluarkan satu bunyi yang mengasyikkan bile kite mengunting. Macamana nak cite bunyi gunting tu ya, emmmmm.... alaaaaaa.... bunyi macam gunting tailor yang hebat tu ahaksss.....

Dan itulah yang akak buat. Akak asah gunting dulu lepas beli. Walau pun umur gunting kite dah tua, stilll lagi mantap dan tajam bila di gunakan.

tutorial & tip jahitan

Ini lah encik asah gunting yang kite jumpa kat melawati semalam. Kata nyer dia akan ke rumah mereka yang minta di asah gunting. Senangkan semua datang rumah. Kite tak payah keluar cari perkhidmatan itu. Baiki mesin pun datang rumah klik sini baiki mesin.  Kata encik asah gunting lagi, sila tengok bawah ya senah,

My Name : Mr Tan. 
Handphone : 010 5288677
Price  : rm 10.00 /pc
Service Area : sila call tanya sendiriiiiii..... ai lupa tanya u

Akak tak tahu lagi mutu perkhidmatan dia tu berapa 'bintang' sebab belum cuba lagi asah dengan dia. Tapi kalau baiki mesin akak boleh rakemen teknisen tu memang bagus sebab dah banyak kali panggil dia baiki mesin tua kite tuuuu..... .

Dulu kite gi asah gunting di chow kit. Entah ade lagi tak orang yang  asah gunting tu, sebab dah bertahun - tahun lamanyer kite tak ke situ. Susah nak bergerak la senah weyyy..... loni. Ekor panjang tok dengar kato pulok tuh haissss geram kiteeeeee............. Tak caya ke? ini bukti dia.......

famili cmelor

  dalam kereta pun macam kat playground

famili cmelor

ape ke benda la budak 2 orang nih tengah main

famili cmelor

penat menunggu kite pakat-pakat bergambar dulu

caya dak senahhhhhh.....mak dia pun letih dengan karenah bebudak 2 orang nih. Asyik bergaduh, menjerit-jerit ngalahkan dalam zoo haisss. Akak nak gi sambung merempit again. Bye.


No comments: