Wednesday, November 28, 2012

Ini Jubah' Cikgu Tiesya Yang Puuunyaaaaa....


Soooriiiiii..... cikgu. Tukang jahit menyusun sepuluh jari memohon ampun, kerana lambat siapkan jubah seperti yang di pinta ahak....ahak. Anak banyak ragam la cikgu. Tipuuuu. sebenarnye mak yang banyak ragam salahkan anaklak ihihiihihihhi....

Jubah nih cikgu tiesya yang punya. Cantik kainnyer, cantik orangnyer. Bukan bodek ya. Dah memang kenyataan nyer gitu. Kire nih pojek ke 4 dari dia senah tau. Pojek yang akak melor cakap "tungguuuu nanti siap baru lek cite" tu hari .Terima kasih ya cikgu. Kalau kurang cikgu kat sekolah tu ambil la akak melor ni jadi cikgu sementara, buat ajar matapelajaran jahit menjahit kih...kih...kihhh.....

Material jubah ni dari cotton. Akak suka jahit kain cotton senang nak handle gitu. Mudah ikut kata senah tak de la macam sesetengah kain tu kuat melawan senah wehhhh..... Boleh buat tukang jahit sakit jiwa sedar-sedar  pipi basah dek air mata yang berguguran huhuuhuh......

Design simple je jubah nih. Akak lagi suka jahit design simple-simple nih senang kerja senah. Takde la fening-fening nak kena pikir. Bila design susah caj pun kena la up sikit. Bila dah caj di up tentu la ada rasa tak puas hati kenapa mahal sangat upah nyerkan. Tak kata orang senah, akak sendiri pun dulu laaa, ada juga rasa macam tu. Tapi sejak akak mejatuhkan diri dalam bidang nih baru akak tau susah senang nak buat sehelai baju. 

Sekarang dah tahu kesusahan yang terpaksa di hadapi oleh tukang jahitkan senaaaaaah. Jadi jangan la kite berkira sangat ya, Akan tetapi, kalau ada tukang jahit yang memang jenis cekik darah!!! Itu sudah lebih. Mari kite pakat-pakat cekik leher dia pulak hihiihhiih......

7 comments:

fiqkbe said...

cantik ;D

Rosh said...

cun! suka tgk.

Yati said...

Cantik Melor jahit. Ha ah, Yati pun tambah koleksi cotton juga, untuk baju kurung. Jubah kurang minat. :)

Melor said...

fiqkbe
tq.

Melor said...

rosh
hai lama tak nampak

Melor said...

yati
cotton senang nak jahit. klu baju anak2 ska guna cotton je

ketikketok said...

".. to love is to care, to care we must share..."
get some and feel awesome at I AM GORGEOUS