Sunday, December 2, 2012

Penuhi Permintaan Terserlah Kejahilan Diri

cmelor-family


Ini gambar lrt yang cik melor ambik dari pakcik google ya senah. Nak cite pasal pengalaman naik lrt khamis hari tu. Kunun nyer kita ni senah, nak penuhi permintaan anak buah yang tengah mengidam. Ngiiidam nak naik lrt senah wehhhh....

Anak buah kita minta di bawakan ke Sogo. Kita kata "oooooo sogo aje ke? No pobelem". Yakin sangat tuh senah. Ok semua siap cepat nanti kite pi dengan teksi. Kalau drive sendiri nih susah sikit,  kita takut terperangkap dalam traffic jam. Tapi budak sorang tu, tak mau pi sogo dengan teksi katanyer "alaaaa kak chik nak pi sogo dengan lrt, nak merasa naik lrt" suuuudahhhh.

Cik melor nih bukan nyer tau camana nak naik lrt. Kite ada la sekali 2 naik lrt, tu pun masa bujang duluuuuuuu. Anak buah nyer pasal kita sanggup la, walaupun ada debaran di dada nih

Kita drive gi ke stesen lrt senah weh tinggal kete di situ. Masa nak beli tiket kita tengok orang beratur panjang dengan penuh konfiden nyer kita pun gi la beratur ramai-ramai dengan anak buah, adik dan anak-anak kita yang 3 orang tuh. Sampai giliran kita huluq duit sepuluh ingit  dan dengan yakin terus kata...

kita  : 4 tiket ke masjid jamik

tiket : sini tukar duit aje, tiket kena guna mesin

kita : oh.... tukar kan duit saya nih

tiket : sepuluh ingit ni tak payah tukar, cukup tu kak.

kita : masjid jamik dengan masjib india sama ke? kuang..... kuang......kuang.....

Lepas dapat token 1 masalah lagi macamana nak guna benda nih. Lagi sekali tebalkan muka pergi kat konter tuh tanya. Dengan senggih panjang orang konter tu bagi tau cara guna. Malu sangat nih senah wehhhh.... tapi tetap kontrol ayu hihiihihhi..... Mesti ada yang kata kampung mana la jakun sangat nih.

Nampak anak-anak kita seronok sangat, sebab dia orang tak pernah naik lrt. Selalu tengok je sekarang merasa naik lrt  melompat-lompat la diaorang senah wehhhh.... Anak buah dengan adik pun nampak nyer senyum meleret. Cuma kita jer yang duduk berdebar-debar hati. Jakun la katakan senahhhhh......

Sampai masjid jamik, kami turun tapi terpinga-pinga kali pertama la katakan senahhhh. Lepas tu kami naik tangga ke atas. Kitak tengok semua orang dah takda. Haik...mana orang-orang tu semua pergi???? so kami pun tawakal saja lah, ikut je kaki serta arahan yang tertulis tu.  Aduh, jauh juga kena menapak dalam terowong tu. Sekali nampak la lubang keluar aaaahhhh........ lega akhiryer aku dapat keluar dari terowong ini hati kita berkata-kata.

Dah keluar aikkkkk.... kenapa nampak lain. Rasanyer dulu keluar dari stesen je menapak sikit ke kanan dah masuk kawasan masjid india. Kenapa rasa lain macam je ni....????? arggggggg rupanyer akak keluar salah lubang la. Lebuh ampang rupanyer. Adussssss jauh la kena pusing dan menapak lagi. Kasihan makcik google, hero dan dara kena menapak jauh. Kite yang tua nih pun terasa penatnyer inikan pula mereka yang masih kecil.

Akhirnyer sampai jugak la kami ke masjid india tuh dan menapak ke sogo pelahan-lahan sambil menyinggah di kawasan masjid india tuh. Sampai sogo anak-anak dah penat, kami rehat la dekat air terjun dalam sogo sambil makan. Lepas tu sambung lagi  menyopping hingga penat. Lepas tu akak roger tuan pengarah minta jemput depan sogo hantar balik. Tapi tuan pengarah ada meeting lagi jadi dia hantar kami ke stesen lrt kampung baru je. Naik lrt kampung baru terus ke setiawangsa, sampai je hujan lebat menyambut kami. Berhujan la akak gi ambik keta senah, tak larat dah nak tunggu hujan reda ni. Rasa nak balik cepat, nak guling-guling atas tilam sambil gantung kaki tinggi-tinggi bagi hilangkan sakit kaki nih senah weyyyyy....

Sampai rumah kita tanya semua orang seronok tak naik lrt? nak lagi ke naik lrt? Cepat-cepat hero jawab, saya nak naik lagi seronooooook.. Ahhhhh tolonggggg senahhhhh...... tak sanggup kita dah. Bye


4 comments:

ummuaidan said...

Hehehe..mcm pengalaman pertama yer..kesian melor...mmg tul kalau tak biasa naik lrt mmg fening kepala jgk tu...

Melor said...

ummuaidan,
melor nih kata je lama tinggal di kl. tapi banyak yg tak tahu. sbb tak selalu jalan. klu jln selalunyer berkereta driver yg bwkkan

Pn Kartini said...

:-)tak pe dear..
Org kata belajar dari kesilapan..:-)
Lepas2 ni..blhlah ber-LRT lagi..:-)

Melor said...

pnkartini
tunggu anak2 besar dulu la baru leh berlrt lagi