26 July 2019

Alteration | Pendekkan Jubah Dan Pendekkan Tangan

alteration

2., 3 hari duk bercerita pasal peribadi., Hari ni Cik Melor nak bercerita tentang kerja hakiki la pula. Tak cerita nanti ada pula yang duk tanya-tanya. Ada juga yang ingat Cik Melor dah tak menjahit. 

Sebenarnya Cik Melor masih lagi menjahit dan buat kerja-kerja alteration. Cuma perkerjaan ini di perlahankan kerana beri ruang Cik Melor bagi perhatian lebih kepada sibujang. Eh Senah tak tahu ke??? Sibujang kita dah umur 12 tahun. Maknanya tahun ni Sibujang ada peperiksaan UPSR.

InsyaAllah tahun depan boleh la Cik Melor berlari atas trek semula kan Senahhhh.

alteration

Ini la hasil kerja Cik Melor, Alhamdullilah Senah eh, potong kaki potong tangan dapat la rm20. Sapa nak bagikan.

Biasanya bila buat kerja alteration ni, Cik Melor akan pastikan hasilnya sama dengan yang asal. Kalau tak dapat yang asal, pastikan sehampir mungkin.

Sehari 2 lepas Cik Melor terjumpa puan baju pakai jubah yang sama dengan gambar. Hemm!! cantik terletak macam jubah tempah bukan beli siap.

Senah pun kalau ada baju yang nak di'repair' tu, jangan malu-malu wasap je Cik Melor. Bye.