26 July 2019

Rahsia Pokok Bunga Kertas Merimbun Bunganya

bunga kertas

Cantikkan bunga kertas tengah merimbun.  Cik Melor ni memang tak boleh dipisahkan dengan pokok dengan tanah. Tak bertanah, dalam pasu pun jadi la. Janji boleh godek-godek tanah boleh belai-belai dedaun dan bebungaan.

Cik Melor nak kongsi gambar pokok bunga kertas warna unggu tengah merimbun berbunga. Suka tau hari-hari tengok pokok yang ditanam berbunga lebat. Terapi minda untuk Cik Melor nih. 

Senah-Senah pun kalau nak terapi yang tak perlu guna duit banyak, tiru la macam Cik Melor. Tanam pokok bunga ke, pokok sayur ke, pokok hijau-hijau ke.  Selain baik sebagai terapi minda, warna hijau tu baik untuk mata kita Senah eh.

Tanam pokok bunga kertas ni cerewet sikit. Perlu di belai selalu. Baru la nak berbunga. Tapi kalau dah berbunga masyaAllah Senah eehh. cantikkkkk sangat.

Rahsia dan tip nak bagi pokok bunga kertas sentiasa berbunga, Cik Melor buat macam ni.
  1. Siram 2 hari sekali sebab pokok bunga kertas tak suka lembab.
  2. Tabur serbuk kulit telur. 
  3. tabur baja bunga warna merah. 4 hari sekali
  4. selalu la potong ranting pokok bunga kertas . Untuk pucuk baru
Itu je la rahsia dan tip yang Cik Melor amalkan untuk pokok bunga kertas sentiasa berbunga. Bye.