Wednesday, April 6, 2016

Musykilkah Kamu

     Rabu bersamaan 4 april 2016.  Ketika aku baru balik dari menyupir dan ketika membelok masuk ke kawasan perumahan tetiba??????. Tetiba mata ku terpandang akan sesuatu. Ya, sesuatu yang amat musykill berada diatas jalan tar dan betul-betul di tengah-tengah persimpangan. Ya Alllah, apakah itu?

Kepala mula ligat berpusing-pusing mencari jawapan. Sehinggakan  skriiiitttttt...... brek kereta ku tekan rapat. Tak semena-mena bau hangit menerpa ke hidung ku yang tak berapa nak mancung ni. Huh laju dada ku urut. 

Ku pusing sana ku pusing sini, betulkan apa yang patut. Ku turunkan cermin kereta dan menjerit ' Akak bagi saya bubur pulut hitam dan bubur gandum ya' hahhahhah cik melor berenti beli bubur tepi jalan daaaaaa..............

Sambil membeli cik melor yang mesra alam ni pun buat-buat la bertanya.

cik melor : kak tadi masa masuk simpang 
depan tu saya nampak sesuatu. 
Apa benda tu?

akak : entah lah dik .

cik melor : ilmu apa tu.

akak : agaknya ada yang  membuang sial. 
Ilmu buang sial la kut.

cik melor : di bandar pun ada juga guna 
ilmu macam tu ya.

cik melor hulur duit 4 hinggit, terus kite pecut balik. Senah senah awak  faham tak apa yang kite cite ni. Huhuhuhuu feninggggg................ Esok je lah kite terangkan.Bye


2 comments:

Yati said...

Awat tak amik gambor benda tu? Nak tau juga camana ropanya. :D

Fida Z Ein said...

Tak boleh nak agak..apa bendanya...