Wednesday, February 25, 2015

Pencil Case - Alia's Garden


Hai senaaahhhh..... hihiihhhi kelmarin baru je duk cite, yang kite nih angin malas 1 badan. Alih-alih, hari-hari pula dia menaipkan. Nampak gayanya kena selalu cakap malas lepas tu kite akan jadi rajin. Boleh ek' ?????

Biasa la bila rajin datang. Aaaada..... la benda nak menayang. Emmm... cik melor tu, kalau tak menayang lemau macam limau raya cina yang tak habis makan. Bila dia dapat menayang huh segar bugar dia. Ringgggaaannnn ...... je "supo daun kering kena tiub ko agin, melayeeeee pah mano-mano". Oh my language ai miss u hahhahahha.....

Bosan tau dengar orang duk tagih janji. Bulan februari dah nak habis, bekas pencil yang di janji tu tak juga dibuatkan.  Semalam kite pun marathon la jahitkan bekas pencil untuk anak dara kite. 

Gunakan lebihan dari projek-projek kite yang lepas kecuali zip. Kite hiaskan pencil case tu dengan taman bunga kesukaan anak dara kite agar tidak kosong. So senah tengok la hasil dia. Emmmm..... ai malu nak cakap comelkan ahak. Sayang mak  pada anak takde belah bagi sebab tu la syurga anak terletak bawah kaki ibu senah eh.

Perbualan yang menyebabkan terjadinya marathon.

Kata si dara : ibu belikan kakak pencil case yang murah-murah pun takpa la.

Kata mak sidara : eeeh.... ibu boleh buat nih. Nanti ibu buatkan ya.

Kata si dara : ibu kawan kat sekolah tanya kakak, ' awak takde pencil case?' awak tak mampu ek'

Kata mak sidara : waaaa..... sedih

Sedih tau bila si dara kite balik cakap macam tu. Seolah-olah macam kite ni tak mampu belikan sidara kite pencil case. Semalam petang juga terus jahitkan pencil case. Senyum lebar si dara kite balik dari tuisen malam tau.

Pagi tadi balik dari hantar anak-anak  sekolah, masuk rumah, looooo si dara nih tertinggal pencil case baru diiiia....... oh 'mum broken heart'. Bye.


2 comments:

Yati said...

Laa.. tertinggal pulak. Lawa pencil case Melor buat. :D

Cik Melor said...

yati
geram je hati kite tau