Monday, September 15, 2014

Tutorial - Cara Lukis Pola Kain Duyung

Hai senaaahhhh..... Soriiii coz tenggelam lagiiiii... Kite demam la senaaaahhhh..... Deman ni, kite kena hadapi selalu, datang dia tak ada warning. Menyerang tetiba je. Jahat tau demam kite nih. Sekali dia datang, huh mengila-gila panas dia senah eh. Selagi tak gi operate buang selagi tuh laaaa.. kite akan kena demam mengejut ni. Kesian dak senah eh.

Dah kebah dari demam  rasa ringaaaan je badan, tangan pun ringan, kepala pun ringan. Bila banyak yang ringan maka kite rasa senang hati nak bagi tutorial. Tutorial cara lukis pola kain duyung. Mengikut pengalaman kite je ya. Otai-otai sila jangan marah. Ini cara kite ok.

Setahu kite la, dari satu pola kain duyung nih senah boleh buat 2,3, jenis kain duyung patern lain tau. Cara kite bagi ni, yang paaaaaling senang. Senang-senang nanti kite tunjuk cara lukis pola duyung yang lain pula ya. Tapi tak janji la bila. Maklum la cik melor nih kan sibuk. Macam-macam benda duk ada dia nak buat hihhiihi...... Tak sedar diri betulkan makcik sorang nih. Jom senah kite tengok bawah.
 
tutorial & tip jahitan

tutorial & tip jahitan

Nota kontot :-
" jangan terlalu lurus, bengkok sedikit tidak mengapa janji hasilnya bagusssss......"

Fening pula cik melor baca nota kontot ni. Siapakah pencipta nota kontot ini?  hahhahha..... Bye


5 comments:

Mila@Rimbun said...

nampak senang ler cara cik melur nih...

Mila@Rimbun said...

nampak senang ler cara cik melur nih...

mamawana said...

Assalamualaikum

Saya minat duniya menjahit tapi sebab tak rajin dan tak fokus...Masuk angin kuor asap jer lah.... Nice sharing

Cik Melor said...

mila
memang nampak senang tapi kena ada asas juga. klu tak feninggggg

Cik Melor said...

mamawana
tq. cik melor minat dari kecil. ikut bonda dia yg minat menjahit