Wednesday, September 24, 2014

2 Terdampar DI Dasar Kolam

 google image

Hai senaaahhhh..... apakhabarrrrr.... cik melor macam biasa lah biziiiiiii je memanjang. Entah apa yang di bizi pun diri sendiri tak tahu. Nak kata sibuk kemas rumah. Rumah stilll gak berabuk. Nak kata sibuk menjahit, masih lagi banyak kain yang tak berjahit. Sibuk buat kraf? huh kain perca kian membukit tak tersentuh. Agak-agak senah la, apa yang buat kite kesibukan tuh. Tak tahu juga?????. Ok la, kite bagitahu senah ya tapi inggattttt !!!! jangan kasi tau orang lain. Ini rahsia u 'n' mi saja tau. Sebenarnya kite sibuk duk menyimpul angan-angan aka berangan yang takde kesudahan hahhahahhaha........

Senah eee... ingat tak hari tu kite ada kongsi satu tempat riadah yang cheap kos untuk golongan marhain macam kite ni. Senah ada baca tak berita sehari dua lepas. Kesian tau senah. Ada yang meninggal sebab lemas. Bukan 1 tapi duaaaa senah ehhhh..... Emmmm dah takdir tertulis nak buat camanakan.

Pada kite la, kalau dah tertulis dan tersurat ajal dah sampai, duduk atas katil dalam bilik sendiri pun tetap akan berlaku kematian itu kan senah. Takziah la pada keluarga simati. Banyak-banyak bersabar ya. Cik melor pun tumpang sedih.

Itu sebab nyer kite selalu ingatkan anak-anak supaya jangan gi mandi kat tempat dalam. Kite juga akan pastikan anak-anak ada depan mata masa dia orang main air. Maksudnya kite selalu awasi pergerakan anak-anak guna dua mata yang Allah anugerah nih hahahahah...... Tapi kan senah, kite tetap rasa seriau.
 
Kite berusaha mencegah tapi kalau benda nak jadi nak buat macamana. Kun fa ya kun orang tua selalu sebut. Apa yang kite tahu sebelum menyerah kite kena mencegah. Jadi kemana saja pergi keselamatan perlu kite utamakan, kan, kan senaaaaah ......

Takziah sekali lagi buat keluarga si mati. Kite turut merana kehilangan mereka. Bye


4 comments:

Honey said...

Salam Cik Melur,

Eh ye ke? Dua beradik? Laaaa sian nye.. kena google ni baca kenapa. Agaknya tergelincir lah tu masa mandi. Tapi kan? Takkan takde orang di sekeliling tolong?

Yati said...

Melor selalu bawa anak swim sini ke? Hati-hati la ye.
Alfatihah pada dua beradik yang telah pergi tu.

Cik Melor said...

honey
cari harian metro

Cik Melor said...

yati
yup murah dan terdekat ngan rumah