Tuesday, December 17, 2013

Kawin-Kawin, Mari Kite Kawinnnnnn.......

Hai senahhhhh..... ai muncul kembaliiiii...... hihiihihih. Seminggu kite tenggelam, bukan kerana boh banjir senah weh. Kite hilang sebab kebizian yang melanda dan kemalasan yang menyerang awak tau. But don wori tuday ai ade setori nak cite dan tayang. Well u no mi kan senah, ai nih kalau tak menayang tak sah kannnnn...... Ibarat kata lah mandi rasa lencun, makan rasa membuntal kenyang kalau duk simpan toyang-toyang hahhahah........

Semalam adik akak kawin tau senah. Kawin dengan orang gombak. Akad dan nikah nyer buat kat masjid gombak depan pasar gombak tuh. Malas nak intro panjang-panjang, seleke laaaaa tengok gambar dan baca cite kite tulis tu senah ya. Selami dan rasai lah kegembiraan gerombolan kami pergi menikah ahaks.......

ayoh je kawin @ Dunia CMelor

Yang nih majlis adik lelaki akak. Emmmm..... takde doh la  derebar akak bila nak balik kampung, nanti akak kena pulas kreto sendiri la kalau nak balik kampung. Sesudah akad dan nikah kat mesejid kami bertolak ke rumah pengantin pompuan. Buat ape lagi acara makan dan bergambar la senah weh

Gerombolan duk sibuk jengguk pelamin dalam rumah. Akak tak kisah benda tu semo senah weh, akak terus belasah makan. Dalam hati tu kata 'lantak korang la aku dah lapar nih'. Kite bedal tak ingat dunia senah weh... Masa tu kite lupe semo, lupe dengan orang sekeliling, lupe dengan janji yang telah di menterai dalam diri. Hilang semo cogan kata 'macam comel je' hahahha...... 

Lepas belasah baru la akak tersedar, baru lah perasaan malu tu datang, baru lah timbul rasa sesal sebab dah langgar perjanjian yang di menterai hahhahahah...... Lepas tu kite tersadai kekenyangan macam ular sawa daaaa...... Dalam kepala ingat nak balik jeee hihihihihi........
 
Balik rumah kite anak beranak pengsan keletihan dan kekenyangan. Petang akak bangun terus operasi rumahtangga kasi balik asal. Tau tau je lah kalau gerombolan datang bertandang deko-deko nih tak main dah, hancusss lebur habis. Ngalah kang bela garuda sekor dalam rumah hahhahaa....Tapi kite hepi  walau pong rumah kite jadi tongkang pecah. Penat pun kite tetap hepiiiiiii.....senah wehhhhhh......

Pisstttt...pissstttt....senah jangan bagi tau orang ya pasal buruk lantak akak tu  malu laaaa hahhahah........

cik uyoh kawin @ dunia cmelor

Yang nih pulok majlis kawin adik pompuan kite tau senah. Alaaaa...... yang kawin bulan sebelas tu hari, yang kite balik kampung tu hari apeeee......, tak ingat jugok? klik sini for the setori my dear. Hari tu kite tak tayang sebab rasa tak nak tayang lah hihiihihi......Sebab kite nih seorang yang adil maka kena la tayang dua-dua kan senah sebenarnyer nak tayang gambar sendiri hihihihi

Majlis adik pompuan nih buat kat rumah kakak sulong kite tau, di klate my hometown. Majlis nih pong kite kepenatan dan kekenyangan gak. Nak buat lagu mano senah weh, asal berkumpul je acara makan la yang jadi keutamaan. Senah tak caya ya, cuba tengok gambar akak tu. Kembang semacam kan.

Senah nampak tak pompuan yang tido atas belakang kite tuh?. Aaaaa..... yang tuh kakak kite no 2. Pengantin tu  adik pompuan bongsu kite . Jangan tak tahu senah weh, adik beradik kite ramaiiiiii.... 14 orang tuuuuuu......Bak kata orang tue-tue, kalau sembelih kambing sekor, tak payah panggil orang lain. Cukup untuk adik beradik and the famili aje hihihihihi...... terkejuzzzzzz dok senah.

Yang tak bestnyer belum habis bergumbira, kite terpaksa balik kl lepas majlis. Malam tu gak kite bertolak ke kl. Emmmmmm .... nak buat macamana kan senaaaaaahhhhhhhh.......

feeling comel @ dunia cmelor

yang nih kite nak tayang selendang baru kite dan tudung makcik google hihihihihihi...... Sanggup nih pakse tuan pengarah hantar gi masjid india semata-mata nak cari tudung murah dan boleh buat banyak pilihan. Kunun-kunun nak mecing dengan baju Uuuuuu........ahakss......

Nak mecing punya pasal kite kena tipu dengan orang jual tudung. Rugi rm 5.00. Bekire kan akak nih. Uuuuiii senah kalau kite susah  rm 5 tu banyak tau. Takde orang yang nak bagi kite rm 5 mudah-mudah. Yang akak marah tu, sikit pun nak tipu. Tak boleh ke berniaga betul-betul, kan itu lebih berkat. Rasa nyer rm 5.00 tu kalau akak sedekah ngan anak yatim lebih berkat kan

Pepehal pun, cantik tak kite 2 beranak bergaya ngan tudung dan selendang baru. My dara pun kite belanje tudung baru. Sebab my dara yang tukang ambik gambar jadi tak nampak la si dara tu bertudung baru.

Dets all for tuday and don poget tu wait my enade setori. Bye.

2 comments:

Mila@Rimbun said...

cumel rupanya cik melor ni yerrr :-)

Melor said...

mila
ooooo makcik google memang comel