Saturday, October 26, 2013

D.I.Y + Recycle - Hang Tag


Hai senaahhhhhh...... lama betulkan akak melor takde cite pasal diy 'n' recycle. Don wori senah, n3 hari nih akak melor nak cite pasal diy 'n' recycle hang tag tu la. Mana nak cari????? ala senah kan selalu beli barang mesti ade dapat benda tuh punyaaaa. Yang biasa-biasa tuh kite tak simpan la. Kalau yang cantik tuh nak buang pun rasa sayang kan .... kan..... kan......senahhhhh.......

Kalau zaman sekolah duluuuu, emmmm..... seronok nih buat bookmark dengan benda alah nih. Ya lah dulu kan sebahagian hidup kite duk berkepit dengan buku aje kan.  So hang tag nih banyak la gunanyer. Sekarang tak berapa berperanan la hang tag ni ngan akak melor, sebabnyer tak banyak baca buku dah sekarang . Asyik duk baca tenet je. Mana nak selit hang tag tu kat laptop atau pc tuuuuu....... senah wehhhhhh......... hihiihihhi......

Nak harapkan anak dara kite guna, hemmmmmm...... macam beruk dapat bunga, kejap je elok lepas tu habis bersepai hang tag tu di kerjekan nyer. Senah nak tahu si dara kite tu suka berekperimen. Macam-macam aidie la datang kalau dapat satu-satu benda tuh. Lepas tu tengok-tengok dah habis hancus di gunting ke, di kalernyer ke, di tampal ke. Huh macam-macam benda yang di cuba nyer. Besar nanti apa la agaknyer dia nak jadikan senah.



Ini beberapa contoh dan aidie untuk sesapa yang suka berecycle dan diy. Asal kreativiti penuh dalam kepala semua benda boleh jadi. Macam-macam benda boleh kite buat kan senahhhh..... Kalau nak bookmark dari kain pun adeeee. klik sini pasti tertarik  awak nengok nyer senah wehhhhh...... ahaksss.... Bye

4 comments:

mala said...

selalu jugak aku buat benda alah ni jadi bookmark. sep bajet hahaha

Suzie said...

Saya pun rajin gak simpan yang lawa2 je la

Melor said...

mala
memang sep bajet huhuhuu

Melor said...

suzie
jom kumpul banyak2 buat harte pusaka. Manatahu besok2 boleh di gelar antikkkk kannnn