Friday, October 25, 2013

Besarnyer Kasih Ku Pada Mu


Hai senaaahhhhh.......  untungnyer bebudak sekarang. Dulu mase akak kecik, takde pun dapat layanan  macam gini ngan bonda kite tau. Kirenyer anak akak tu beruntung lah kan. Sebab terlebih beruntung jadi tak pandai berdikari lak. Salah mak nyer jugak sebab selalu jadi penyelesai masalah anak. Nak buat lagu mana senah eeeeehhhh..... sayang anak  la katakannnnnn.....

Minggu nih minggu exam untuk si dara. So kena la beri tumpuan lebih kat dia. Wahal diri sendiri pun banyak kerje nak di buat. Tuh, duk ade 10 pasang kain yang minta di sentuh, alteration lagi. Hemmmm......1001 satu macam benda duk ade mintak di belai hihihiihihhi...... sila jangan muntah.

Jenuh la akak nih jadi bini tarzan la, jadi cikgu la, jadi kawan la, jadi motiveter lah untuk si dara tuh. Almaklum anak sulong senahhhh...... Kalu boleh akak nih nak la dia jadi yang terbaik dan jadi contoh untuk adik-adik dia nanti.. Belah akak lak, nak jadi ibu yang serba boleh untuk anak-anak.

Senah nampak gambar atas tu.? sebab nak mengajar di dara buat benda tu untuk mata pelajaran seni dia besok,  sanggup nih kite praktis buat benda alah tuh. Suruh dia buat sendiri sambil tengok gambar, haram tak dapat di tangkapnyer. kalu versi kelantanis gak 'mapuh tok pehe stabuk' senah wehhhhh... So akak pun praktis la sebelum  jadi cikgu seni si dara tuh. Gigih nih senah wehhhh...... hhahahahah......

Tak pernah seumur hidup akak buat benda alah tuh, demi anak sangup nih belajar. Lepas  tu ajar kan si dara tu cara-cara buat sambil perati dia buat lak sampai pandai. Lepas tuh kite gak yang penat jiwa klu anak tetap tak paham ape yang kite ajar huhuuhuuh........ sebab tu la islam kata ibu, ibu, ibu baru lah ayah kan..kan..kan....  senahhhhh..... pehe dok nih. 

Pepe pun cantik tak hasil seni jemari kite tu senah wehhhh..... Bye

4 comments:

Suzie said...

Mmg kan , manja budak skrg. Kadang2 husband bising juga jgn layan sgt. Tapi bila dia ngasuh lagi teruk dia manjakan budak2 tu.

mala said...

mak serba boleh :-)

Melor said...

suzie
tu la kite dulu takde merasa nak manje2. Pandai2 kau org lah nak idup hihihi

Melor said...

mala
Yesss..... super mum to be nngeh...ngeh..ngehhhh