Wednesday, May 29, 2013

Kurung Riau "n" Kebaya Pun Dah Siap

kurung riau, kebaya

Eh..eh...ehhhh..... rupanyer dah 4 hari. Tak terperasan la pulok, rasa macam baru semalam kita taip cite gulai ketam hihihiih..... sibuk-sibuk ngan anak, ngan mesin terlupa lak nak update blog. Sian senaaaaah. Tapi tak pe hari nih kita update, cite-cite terbaru dan terhot dalam hidup kita hahhahhaha....hot keeeee.... perasaan lagi awak ye  

Pertama  - nak tayang sepasang kurung riau dari kain chiffon yang teramat le lembut senaaaahhhhh wehhhh.... Rasa macam nak menangis kita nak siapkan baju tuh. Seksa jiwa raga. Tapi ta pe, akita suka gak sebab boleh jadi latihan. Dalam hati tu kata anggap lah sebagai latihan. Dah siap eh..ehhhh.... cantik la  senaaaahhhhh.... Suka tauuuuu kalau hasil kerja tangan kite cantikkkkkk... Terbekenang lak, rasa naaaaak je gi cari kain macam tuh but u no mi "masterpiece, masterpiece" hahhahha  huh.... tak habis-habis dengan mastepiece

Kedua - Baju Kebaya kelepek. Dah lama tak jahit baju macam ni, skill tu lari lah senah weh.... ada masa tuh kita rasa macam menyesal terima tempahan tuh. Tapi kita kuatkan semangat katakan pada diri anggap lah sebagai latihan.

Mana ada benda senang dalam dunia nih, yang penting kite kena berusaha untuk berjaya. Kita pun usaha la senah weh. Ku korek ingatan lama itu, dengan harapan apa yang di pelajari selama ini timbul kembali. Alhamdullihah senaaaahhhh wehhhhh... akhirnyer kita berjaya siapkan kebaya tuh. Puan kebaya pun puas hat.  Apa lagi melompat-lompat la kite kegumbiraan.

Anak-anak dah tuntut janji senah wehhhh.... Kita pun dah kaya nih boleh la tunaikan janji bawak diaorang gi tempat yang diaorang nakkkkkk sangat gi tuh. Ok senah, Kita nak bersiap, nanti cerite lagi. Bye

4 comments:

mala said...

kurung riau tu cantik

paridah said...

assalam...rajin menjahit cantik...

Melor said...

mala
tu la aku berkenan gak rasa nak gi cari kain macam tu, tapi u no mi kan

Melor said...

paridah
wassalam.... masa terluang ade, kite menjahit la. lagipun ilmu menjahit nih kalau tak di praktis boleh lupa.