09 May 2013

Kerabu Sare Igauan

kerabu sare

Alhamdullilah dah lepas hajat Cik Melor. Hajat apa?????. Tuuuuuu tengok gambar atas tu, berbulan kite sabar menantikan benda tu. Entah angin apa merasuk tekak, tetiba kita kecur liur senah wehhhhh.... teriiiinggin sangat nak makan kerabu sare

Uuuuiiii..... bukan senang nak cari kerabu sare di KL ni. Kalau di Kelantan tu mungkin la senang nak dapat kerabu sare igauan, tu pun tak jamin la senahhhh. Eeeee..... dalam bulan gini nak jumpa kerabu sare agak mencabar la sikit. Lain la kalau bulan puasa kerabu sare igauan banyak ada dijual.

Ini semua rumpai laut collagen tu la punya pasal. Alaaaaaa collagen yang orang duk kecoh-kecoh tuuuu, duk war-war sana sini tu laaaa. Terbau benda tu terus kite kecur liur nak makan kerabu sare igauan. Dan-dan tu gak la kite rindu nak balik kampung huwaaaaa......huwaaaaa..... nak balik... nak balikkkk......

Nak beli sini tak tahu di mana. Puas la merisik kabar ada ke sesapa yang nak balik kampung. Kita nak kirim beli sare mentah tu. Bukan pandai sangat pun nak buat kerabu sare igauan. Biasa makan yang dah siap. Tu pun makan kerabu sare sesekali dalam bulan puasa tapi kita suka rasanyer serta bau pelik kerabu sare tu buat kite tak boleh lupa hahhahahah...... macam angau orang bercinta lak ya.

Heran bin ajaib senah weh. Nak makan punya pasal dari tak tahu buat kerabu sare, kita boooleh buat nih. Rasa dia wow!!!! sebijik macam yang jual kat kedai hahhahahha...... aku pandai-aku pandai tulun-tulun kita di timpa perasaan.

Pulun kita makan kerabu sare iagauan senah eeeeehhhh... licin sepinggan. sampai tersedak-sedak gelojohnyer makan kerabu sare tuh hiihiihiih.... bunyi macam buruk lantak kan. Takpeeee.....bukan ade orang nampak pun. Kita cite pun ngan senah je hihihiihihi..... senah baik kannnnn...... Bye

p/s - resipi kerabu sare 'next entry'  wokey..... tunggu tauuuuu.......

8 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam...
waaa........... sedapnyerrrr... kita pun dah lama mengidam nak mkn kerabu sare ni.... dah tu tak citer pun mana dpt sare mentah tu? beli mana? nak juga tau.. hehe... betul tu.. bukan senang nak jumpa kat sini.. kalau ada pun bln puasa.. tp tak semua org sanggup buat benda ni... yg pandai buat pun mesti ore kelate.. tp belum tentu pandai buat hehe.. sedapnyer lahaii... nasib baik tak mengandung tau.. hehe...

ummuaidan said...

kita pun kecur liur jgk tengok tuh kak melor oiii...:)

mala said...

aku balik kl nanti buat kan ok ;-)

Melor said...

madiha
sedap wak kite cite

Melor said...

ummuaidan
itu la bau dia aje pn boleh kecur liur kan

Melor said...

mala.
ok

Hema Octovia said...

jom datang sabah...kat sini berlambak rumpai laut d jual

Melor said...

hema
rumpai laut sare nih lain tak sama macam yang kat sabah tu. katanyer sare nih datang dari thailand.

sare nih halus aje bentuk dia cth macam spagetti angel hair dgn spagetti biasa. gitu la perbezaannyer