Thursday, May 9, 2013

Kerabu Sare

kerabu sare

Alhamdullilah dah lepas hajat kite senah. Hajaaaat apa?????. Tuuuuuu tengok gambar atas tu, berbulan kite sabar menantikan benda tu. Entah angin apa merasuk tekak, tetiba akak melor kecur liur senah wehhhhh.... teriiiinggin ngat nak makan kerabu sare. 

Uuuuiiii..... bukan senang nak cari kat sini. Kalau di kelantan tu mungkin la boleh dapat, tu pun tak jamin la senahhhh. Eeeee..... dalam bulan gini nak jumpa benda tu agak mencabar la sikit. Lain la kalau bulan puasa senang je nak dapat.

Ini semua rumpai laut collagen tu la punya pasal. Alaaaaaa collagen yang orang duk kecoh-kecoh tuuuu, duk war-war sana sini tu laaaa. Terbau benda tu terus kite kecur liur nak makan kerabu sare. Dan-dan tu gak la kite rindu nak balik kampung huwaaaaa......huwaaaaa..... nak balik... nak balikkkk......

Nak beli sini tak tahu di mana. Puas la merisik kabar ada ke sesapa yang nak balik kampung. Akak nak kirim beli sare mentah tu. Bukan pandai sangat nak membuatnye. Biasa makan yang dah siap. Tu pun makan sesekali dalam bulan puasa tapi akak melor suka rasa nyer serta bau pelik dia tu buat kite tak boleh lupa hahhahahah...... macam angau orang bercinta lak ya.

Heran bin ajaib senah weh. Nak makan punya pasal dari tak tahu buat benda tuh, akak boooleh buat nih. Rasa dia wow!!!! sebijik macam yang jual kat kedai tuh hahhahahha...... aku pandai-aku pandai tulun-tulun akak di timpa perasaan. Terus kite pulun makan senah eeeeehhhh... licin sepinggan. sampai tersedak-sedak gelojohnyer makan kerabu sare tuh hiihiihiih.... bunyi macam buruk lantak kan. Takpeeee.....bukan ade orang nampak pun. Akak melor cite pun ngan senah je, hihihiihihi..... senah baik kannnnn...... Bye

p/s - resipi kerabu sare net n3 wokey..... tunggu tauuuuu.......

8 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam...
waaa........... sedapnyerrrr... kita pun dah lama mengidam nak mkn kerabu sare ni.... dah tu tak citer pun mana dpt sare mentah tu? beli mana? nak juga tau.. hehe... betul tu.. bukan senang nak jumpa kat sini.. kalau ada pun bln puasa.. tp tak semua org sanggup buat benda ni... yg pandai buat pun mesti ore kelate.. tp belum tentu pandai buat hehe.. sedapnyer lahaii... nasib baik tak mengandung tau.. hehe...

ummuaidan said...

kita pun kecur liur jgk tengok tuh kak melor oiii...:)

mala said...

aku balik kl nanti buat kan ok ;-)

Melor said...

madiha
sedap wak kite cite

Melor said...

ummuaidan
itu la bau dia aje pn boleh kecur liur kan

Melor said...

mala.
ok

Hema Octovia said...

jom datang sabah...kat sini berlambak rumpai laut d jual

Melor said...

hema
rumpai laut sare nih lain tak sama macam yang kat sabah tu. katanyer sare nih datang dari thailand.

sare nih halus aje bentuk dia cth macam spagetti angel hair dgn spagetti biasa. gitu la perbezaannyer