Wednesday, May 22, 2013

Brooch Bunga Kain, Karipap Pusing


Hai senaaaahhhh..... apa cite menarik sehari dua nih? akak takde la apa yang menarik. Cuma kisah-kisah biasa aje le yang berlaku dalam hidup nih. Kalau tak godek pokok bunga, akak menjahit, kalau tak menjahit akak buat kraf. Kerja rumahtangga, menyupir, anak suami, dah jadi kerja tetap. Almaklum lah akak ni kan suri rumah sepenuh masa.

Senah nak tahu, pagi ni muraaaaahhhhh rezeki akak. Tetiba lak dapat  sepinggan karipap pusing. Suuuuka kite tau. Lepas tu kan senah. Akak tangkap gambar karipap tu dengan 3 ketul model kiut hahhahahhah........ tengok tak kiut ke mereka ituuu....ahaks

Brooch-brooch tu semua hasil dari jemari akak melor tau. Material dari kain macam-macam, ade silk, rayon, chiffon dan lain-lain lagi lah. Eh lupeeeee.....dari kain cotton pun ade tau senah. Banyak sangat kain lebihan jahit baju tu, sayang pulak nak di buang. Kain-kain tu pun cantik-cantik. Puan-puan kain nih lak ade yang ambik balik dan ade gak yang tak mahu lebihan tuh.. Akak melor memang akan bagi balik semua kain lebihan tu. Kecik besar semua akak kutip masuk plastik, ikat elok-elok kasi balik kat tuan dia. Tapi ade jugak nih yang tak mahu.

Daripada membazir, akak buatkan brooch bunga kain. Akak kena keluarkan belanja beli pin, gam dan keringat la senah nak buat brooch tu. Eeeeee.... jangan tak tahu senaaaah wehhhh....... habis sakit semua jari kite tau nak buat brooch tuh. Cantik tak senaaaahhhh?

Akak dalam proses nak masukkan gambar dalam kedai cmelor handmade. Di sebabkan pc akak problem tak baik-baik lagi, proses upload gambar jadi lambat. Senah sabarnyer. Apa-apa hal senah jangan lupa klik sini. Bye

3 comments:

JaSSNaNi said...

amboiii kak ton... bukan main lagi menggentel buat brooch sampai sakit tangan ye.. cannntekkkk sangat kak ton... :) karipap tu pun lagiiii cantek.. sedapnya karipap...

Melor said...

jassanani
rezeki pagihari sepinggan karipap. sedaaaaap

Melor said...

jassanani
hahhahhaha..... gentellll