Thursday, February 28, 2013

Kurung Moden Tangan Kedut Lagi


Tangan kedut lagi senah. Empunya dah lama gambik cuma akak melor baru ada kesempatan nak update. Sibuk memanjaaaang je kerja akak senah wehhhhh..... Gitu la kalau dah jadi ibu kan senah macam-macam benda nak kena buat. Pendek kata selagi mata tak pejam lena la tu selagi tu la adeeeee je kerja yang nak di buat.

Sungguh mencabar senah nak jahit baju nih. Tuan kain saiz xl tapi kain cukup untuk saiz m. Berpeluh akak melor di buatnyer. Untuk bagi semangat kat diri sendiri akak kata "Takpa, sebagai latihan untuk aku manalah tahu ada lagi masalah gini esok2".

Sebenarnyer akak melor dah tahu kain tu tak cukup untuk xl, tak mahu kecikkan hati akak terima juga lah dan terus cakap kemungkinan masalah yang akan di hadapi. Nak menyiapkan nyer ambik masa sikit la senah. Bila dah sambung-sambung, tampal-tampal jadi lambat la. Mood tukang jahit pun turun naik la di buatnyer. Mood tu lariiiiii senahhhh hihihiihiih......

Akhirnyer siap jugak walaupun terpaksa di sambung-sambung dan di tampal kain lain. Empunyer boleh terima dan suka, akak lagi la suka senah. Lepas tu akak bagi beberapa tip kat empunya bila nak beli kain. Tak boleh main beli dan tak boleh ikut kata penjual kain aje. Kalau senah nak tahu tip-tip tu kena la tunggu dan jadi pembaca setia blog akak ya.

Akak nak gi sambung rempit. Bye......

2 comments:

Suzie said...

Melor kita jahit lace x tahu jd ke x.

Melor said...

suzie
melor selamatkan bahagian baju. tang kain tu yg di sambung +tampal. Kalau orang tgk tak nampak la macam tampalsambung.