Friday, December 28, 2012

Garden : Cili Di Taman Dah Keluar Bunga


Yes... yessss hepiiiii sangat nih senahhhh wehhhhh......pokok cili akak melor dah keluar bungaaaaaa.... Hari tu kan akak melor ada cerita pasal tanam cili, klik sini n3 dulu. Iyaaaa..... pokok cili tu dah berbunga senaaaahhhh. Akak tak tipu, akak betul-betul nih senahhhh. Tak caya tengok atas ada nampak bungakan hiihihiih...... walaupun tak besar mana dan tak sesubur mana, mau jugak dia berbunga senah. 

Tu baru nampak bunganyer akak dah hepi macam nak lompat-lompat, kalau nampak buah dia, agak-agak senah apa tindakan spontan akak huuhuhuhuhuh...... senah sendiri la imaginkan. Tak sanggup akak nak taip kat sini hihiihih.....

Hari tu akak alihkan anak cili tu dalam polibeg kecik. Nampak gaya nak kena alih dalam pasu besar sikit la nih. Bagi pokok cili tu hepi. Nanti kalau pokok tu dah hepimepi tentu la dia berbuah banyak kan senaaahhhh....

Nak mengalih tu pun kena tunggu masa akak melor free-free sikit. Sekarang nih senah akak melor sibuk sikit nak kena siapkan tempahan kain kuuuusssstomer. Tak la banyak tapi ada la juga. Tu semua tu amanah tu. Jadi kena la tekun membuatnyer supaya hasilnyer nanti kuuusstomer akak puas hati. Bye dulu la senah yaaaa, nak gi rempit ngan mesin tua akak tu. 

pisstttt...pissttt.... kalau nak baca cite pasal pokok sila terjah sini berbaloi-baloi akak melor cite senah ooiii.....

2 comments:

JaSSNaNi said...

bestnye... sonok kalau menjadi kan... lepas ni nak tengok buah cilinya plak keh...
>> esok nak ubah benih pokok cili nani plak... ada 12 pokok.. harap2 bley hidup subur...

ummuaidan said...

wah ..tahniahlah melor pokok..pokok cili dah bebunga..hati pun berbunger bunger yerr