Wednesday, November 21, 2012

Pameran Setem



Semalam ai tell u senah. Ai go to pameran setem aisehhhh.... sepiking lundung lak tuday hahhahaha,.....  Senah jangan maaaraaaah. Akak rasa macam nak cakap orang putih hari nih hahhaah...... ai gan 2 doter pergi tengok setem kat jj au2. Ai tell u senah, macam-macam jadi ngan akak nih senah wehhhh.....gembira, berdebar, geram, marah pun ada. Haik..... sepoil my day  betul lah huhuhuu.

Akak dengar dalam radio, kata ada pameran setem kat jj au2. Minat punya pasal akak tunggu la hari yang di maksudkan. Tiba tikanyer, hari ke 1, tak dapat pergi kete takdak.  Hari ke 2, pagi2 lagi akak siap tunggu sambil buat kerja menjahit akak tu. Cukup kul 10 am je, terus angkut makcik google gan sidara masuk kete terus pecut ke jj. Tak sabar senah wehhhh..... Sampai jj ehh.....ehhh.... si dara minta makan lak. Akak bagi dia orang makan lu. Sambil mengeluarkan bunyi, "kakak cepat makan, ibu dah tak sabar nak tengok setem nih. cepat ! cepat! habiskan makanan tuh" terukkan . Huhuhuuh... apa punya mak nih mau tercekik anak makan. Tak kira senah akak memang tak sabar. Selesai je terus akak tarik makcik google. 

Makcik google pun teruja sama memilih setem. Tapikan senah, akak sedih laaaa masa tengok setem tuh, p.ramlee punya pasal habis barai prinsip akak. Apa tak nyer, selama nih akak tak pernah keluar duit beli setem. Bagi akak kalau beli setem tu dah macam takdak cabaran. Akak suka kumpul setem yang dapat dari surat yang di hantar ke kite atau tukar suka sama suka dengan geng kumpul setem. Boleh tengok betapa kuat nyer kesabaran dalam diri. Mana tidak nyer, gigih tu kumpul sampai dapat banyak setem tanpa keluar belanje. Itu lebih manis. 

Macam tanam pokok juga lah senah. Kalau beli pokok dah besar, dah cantik di nurseri,  balik masuk pasu rasa tak berapa mencabar. Nak-nak lak upah orang jaga. Haiks rasa macam tak best sesangat kan. Tanam pokok dari benih hingga besar, belai, baja, siram,  baru lah ada cabaran dan lebih manis ingatan yang terhasil kan..kan..kan... senaaaaaahhhh. Kalau ada yang tak setuju jangan marah ye. Ini hanya pandangan akak je. 

Oh, sebelum terlupa, nak cite nih kenapa perasan akak pelbagai masa gi tengok setem tuh.
  1. Gembira - akak memang suka kumpul setem. Ada peluang tengok mesti la nak tengok kan senaaaaah. Tambah-tambah lagi dekat ngan rumah. Macam orang ngantuk di beri bantal.
  2. Geram - sebab tukang muzik latar pekak agak nyer. Pasang muzik kuat sangat, sampai tergangu kite nak menghayati setem yang di pamer. Binggit telinga. Nak bercakap ngan orang setem pun tak selesa. Rasa nak gi je tarik telinga orang muzik tu suruh perlahan bunyi sikit. Haiks..... geram tul.
  3. Marah - sebab makcik google meragam  sampai akak takdak tumpuan nak mengali setem murah. Nak yang murah akak kena gali cari sendiri dalam bakul  tuh. Kalau nak yang dah sedia cantik akak kena la keluar duit. Uluq 2. 3 keping merah-merah terus dapat sambil nyanyi riang, Huh..... mahal giiiiila tu senah. Rugi-rugi.
  4. Berdebar - sebab kamera cap ayam akak hilang. Balik rumah baru sedar kamera tertinggal. Pergi balik cari kamera tuh. Nasib baik jumpa orang setem tolong simpankan. Alhamdullilah masih lagi rezeki akak, dapat la balik kamera akak tu. Kalau tak mau akak nangis huhuuhhu.
  5. Barai Prinsip - sebab akak ada beli setem p.ramleee 4 keping sebab nak cukupkan set setem tuh.   nak 2 je tapi kena beli 4. Kena la  rm 1.50 kik.....kih......kih..... Berkira betul ahak 
Pissstttt.... kalu nak tengok koleksi setem yang akak kumpul dari dulu hingga kini jangan lupa singgah selalu ya senaaahhhhh. bye....

13 comments:

Suzie said...

saya pun suka setem ...x suka juga beli suka tunnguu orang bagi heheheh

suka suka said...

Akak pun pengumpul setem gak. Ada juga bos kasi.

mala said...

postcard aku hantaq tu dah dapat belum?

ummuaidan said...

peminat setem upanyer akak melor nie..senah baru taw....sian anak dara tercekik....hehehe...tak mahal sangat kan harga setem kat pameran..boleh pilih yer tak?

JaSSNaNi said...

dulu2 ada kumpul stem gak.. tapi dah lama plak tak wat.. terkubur camtu je.. anak2 plak tak minat plak...

HEMA OCTOVIA said...

bestnya awk melor dpt gi pameran setem. bila la dorg nak buat pameran di sandakan pula ye?

Meilina Utomo said...

nice inspiring blog :)

xoxo
http://singingthumbelina.blogspot.com/

Melor said...

suzie
hhehehe. org kata melor kedukut sbb suka orang beri

Melor said...

suka-suka
seronok la ada org kasi. mesti cantik2 kan

Melor said...

mala
dah dpt. aku dah siap pisahkan setem dr postcard tu uhuhuuhuh. tq mala ya . klu ada setem oman cantik2 hang jgn lupa bagi aku tau.

Melor said...

ummuaidan
minat sgt tapi tak fanatik. ummu duk fiji tu nanti boleh le kasi melor setem fiji ya. pergi fiji sendiri tak mungkin dpt setem pun jadi lah.

Melor said...

hema
di kl ni,tak perlu gi jauh kalau nak tgk setem. Di amcorp mall setem ni berlambak ada jual. tapi melor tak pernah ke sini. jauh dan tak tahu nak pergi sendiri.di bangunan mara kl pun dulu2 melor ada tgk org jual tapi tak sebanyak amcorp mall la. rambang mataaaaaa

Melor said...

meilina utomo
tq visit my blog