Sunday, November 18, 2012

Annual Concert & Graduation 2012

cmelor-family

Siang tadi cik melor hadiri majlis graduation si bujang bagi tahun 2012. Emmm ..... dah 5 tahun usia nye. Biasalah senah tukang gambik gambar nyer bukan profesional jadi gambar tak berapa nak cantik. Lagi pun kamera akak tu kamera cap ayam. Hasilnyer pun cantik sikit la dari ayam hahhahaah.

Nak gambar cantik nanti akita kena beli dengan TKC sebab diorang guna tukang gambar yang profesional. Gambar blurr sikit pun takpa la ya, janji kita dapat kongsi dengan senah semua.

Si bujang kita tengah buat persembahan. Gembira betul dia. Hati mak dia pun gembira juga. Nak cite panjang macam takde ideal lak nak taip. Senah tengok gambar je lah. Sambil-sambil tu angguk-angguk kan kepala kunun-kunun paham. Lepas tu senah fikir la jalan ceritanyaa ya hahahahha....

cmelor-family

Selepas daftar, auditorium tu belum buka aircond dan lampu. Jadi kami di suruh lepak-lepak kat luar ambik angin. Macam orang gantuk di beri bantal terus kita jelajah mana yang boleh. Aktiviti bergambar la senah wehh, buat kenangan tuuuu. Esok-esok bila anak-anak dah besar boleh la tunjuk kat dia orang. 

Setiap yang pergi tu tak akan sama dengan yang datang. Sebab tu la kita suka abadikan setiap apa yang berlaku dalam hidup kita untuk tatapan di kemudian hari. Ya la senah, bagi kita la bila anak-anak dah ada kehidupan sendiri, hanya gambar la jadi tempat untuk luahkan kerinduan. Itu ikut akal kita la . Lain orang lain cara nyer senah weyyy.....

cmelor-family

Hasil dari jelajah tu, kita sempat la tangkap gambar lukisan yang di pamer. Si dara posing dengan sebahagian dari lukisan yang di pamer. Banyak yang kita tangkap gambar senahhhh... tapi tak boleh la tayang semua. Ada yang tak lulus tapisan tuan pengarah bukan finas tau huhuuhuhu....

Cantik-cantik senah kita cite mari.... rege dia pun uuuummmm... boleh tahan. Ribu riban  seeeenahhhhh ... Makcik kayooooo .....makcik kayooo...... hahahhah


cmelor-family

Well u no mi, mana boleh lepas dengan bunga.  Sempat la tangkap gambar sebahagian bebunga yang ada di situ. Sampai satu ketika kita berkata-kata ngan tuan pengarah.

akak :  kenapa bunga kite tak jadi cantik macam bunga diaorang?

tuan pengarah :  uhhh.... diaorang tu berabis duit juta-juta nak bagi bunga tu cantik.

akak : nanti balik nak buat macam nih juga lah

tuan pengarah : bukan ke, kat rumah pun ada pokok-pokok nih.

akak : ya la ,sebab tu saya nak tiru

sekain huhhuhuu....


cmelor-family

Klik sana klik sini, kita pun ambik la gambar bangunan. Saja-saja test kamera kita nih. Fungsi tu banyak, kita je yang tak tahu nak guna huuhuhu.

Kitak nih suka juga dengan senibina bangunan nih. Lebih-lebih lagi kalau bangunan yang antik-antik. Kadang-kadang kita boleh jadi ralik bila pandang satu-satu bangunan tu.  Dalam hati nih ada juga rasa terkilan bilamana banyak bangunan lama-lama dalam Kl dirobohkan.

Rugi rasanyer bila nilai seni dan nilai sejarah di hapuskan. Nak buat macam mana senah kite buka nyer ada kuasa nak menghalang kan senahhhhhhh.....

Ehhh .... kita lupa la nak bagi tau majlis ni di adakan kat matic, kuala lumpur. Cantik suasana di sini. Harap-harap jangan la bangunan ni pun di robohkan. Kepala orang bukan nyer sama kan dan dah pasti-pasti kutu kepala pun  tak sama hihihihihi.. Bye

.

8 comments:

fiqkbe said...

selamat bergraduasi adik hensem ;D

ummuaidan said...

hai..melor nie pergi graduation lagi..yg dlu anak dara yer...takper posing kenang-kenangan bersama anak2..sok tua2 leh tgk lagi..

mala said...

amboi buat kat matic .. kelas!

Melor said...

fiqkbe
sori lambat reply. tq ya

Melor said...

ummuaidan

tu la. buat kenangan. ummu pun lagi best duk tempat org lagi banyak boleh rakam buat kenangan kannnnn

Melor said...

mala.
ya la kelas gitu huhuuhuh

HEMA OCTOVIA said...

sempat ;agi ambik gmbr bunga ye

Melor said...

hema
ehhhh... mesti la tu pun bukan semua sempat ambik