Monday, August 6, 2012

Jahit Manik Tabur 2

tuan punya baju, katanyer melaram habis la raya tahun nih.

Aluuuuuuhah...... lama tul akak melor menyepikan diri. Ada yang rindu ke? kalau senah tak rindu sekali pun, senah pura-pura la rindu. Kasi can la sama akak filling-filling sikit........Sebenarnyer akak melor sibuk menjahit. Nak siapkan jahitan yang masih bersisa tuh. Kirenyer kejar masa la senah ooiii....Kite kan nak raya so sendiri mau ingat la hihiihihi....2,3 hari lepas akak ada terima satu baju untuk di jahit manik dan jahit satu kain selisih. Akak ni kan, memang lemah jiwa tul senah ooiii. Tak sampai hati dan tak pandai nak tolak permintaan walaupun baju sendiri belum jahit lagi tu. Itu sebelum raya punya cerita. Lepas raya punya cerita pun ada senah ooiii...... berderet tempahan duk que tunggu. Nampak nyer lepas balik dari cuti di kampung halaman terchenta akak kena bekerja. Tak boleh rehat lelama la. No time for malas-malasan hahhaha...... Alhamdullilah senah rezeki datang akak sambut je.

Amboi mukadimah n3 panjang berjela-jela penat senah nak membaca nyer dak. Takpa akak bawa senah kepada topik yang asal k. Hari nih nak cerita pasal beading a.k.a jahit manik la. Ni jahit manik tabur untuk  sorang kusssstomer akak . Yang istimewa nyer kusssstomer akak nih, walaupun dia kerja sebagai bibik tapi tak mau kalah dengan orang yang tak kerja bibik tau. Tengok la dia tempah jahit baju kurung moden dengan akak, dan minta jahitkan manik tabur sekali. Sebab masa dia datang rumah hari tu dia terpandangkan baju sorang kusssstomer akak yang sudah di jahit manik. Terus dia jatuh chenta dan minta akak jahitkan manik baju dia dan bayar on the spot. Terkejut beruk akak.  Hai boleh tahan cik bibik nih. Macam ni la akak suka tak banyak karenah. Cakap je apa yang nak terus bayar.  Bagus kan kalau semua kusssstomer yang kite dapat macam nih. Tak sakit kepala.

Tengok, bagi yang faham kesusahan seorang tailor nak jelmakan permintaan dia orang tak akan berkira soal bayaran. Tak la  macam sorang kusssstomer akak yang banyak songeh tu, minta buat macam-macam tapi bab bayaran berkira. 10 hengget pun ketaq tangan nak uloq. Peluh kite dia tak kire macam ni punya olang pun ada. Upppssss.....sori senah termelalut la pulak akak nih. Eishhhh....tak baik la akak nih, tambah-tambah bulan posa nih. Sori senah terlepas perasaan lak  kuang.... kuang....kuanhg....

Bole tahan jugak la berpinar mata jahit manik tabur nih + lak akak ni menjahit berselang seli dengan makcik google so senah kena faham-faham je la macamana kelam kelibutnyer akak nih hhuuhuuhuhh...... Orang bangun malam solat tahajjud, akak bangun malam duk kutip bijik manik cucuk dengan jarum huuhuhuhhuuhhu.....

Nanti akak upload lagi gambar dan cerita jahit manik akak yang tak seberapa tuh. Senah tungguuuuuu tauuu....

3 comments:

Puteri Nurhayati said...

Dasyatnya baju bibik. Lawa la Melor buat, well done! :)

Melor said...

yati
dasyat banget bibik nih hahhaah

HEMA said...

kemas dan cantik...