Thursday, August 9, 2012

Jahit Manik Tabur 21 Lagi


Soriiiiii..... kisah pasal beading lagi. Senah sila jangan muntah ye. Bukan apa, ada yang meminta, maka akak melor sampaikan hajat orang la. Nanti lepas nih akak kena share kan kat fb satu kustomer akak tu sebagai memenuhi permintaan dia nak tengok hasil beading akak nih. Kadang-kadang rasa malu pun ada, ya la jahit manik akak nih tak le sehebat mana pun, tapi ada juga yang berminat nak tengok.. Kembang + bangga pun ada jugak hihiihih.......Jadi hari ni dan bulan nih banyak la cite pasal beading + lak bulan nih akak melor ada terima tempahan jahit manik so boleh la akak tunjukkan hasil jemari keras akak ni. Kalau sekadar jahit untuk tunjuk-tunjuk aje tak kuasa akak senah. Penat ooooo.... jahit manik nih. Sakit seluruh badan hihiihih......

Ni pun baju kepunyaan si bibik 21. Dia tempah jahit kurung moden kembang bawah dan minta akak jahitkan manik sekali.  Lagi sekali la akak terkejut beruk dengan si bibik nih hohohoho...... bagi kain terus bagi duit sekali. Senang sungguh akak berurusan dengan dia. Suka... suka....suka.... la akak dapat kusssstomer macam nih. Peluh belum kering terus dapat hasil tapi dengan bibik nih peluh akak melor belum pun keluar akak dah dapat hasil . Tapi yang tak bestnye cepat dapat hasil cepat pula hasil tu habis huhuhuhuu......... kata orang  tua-tua timba tiris la. Tak boleh pegang duit lama-lama automatik otak mula la fikir dan rancang macam-macam bila duit ada di tangan.

Kali nih pun akak melor jahit manik tabur seperti permintaan si bibik 21 ni. Cuma dia bagi kelonggaran untuk akak nak buat patern macamana. La ...la ...la hati akak bernyanyi riang senah. Dapat arahan macam tu senang la akak nak buat kerja.


eh..eh...eh.. terbalik pulak gambar nih. kain lupa nak snap huhuhuh.  kurung moden nih di padankan dengan kain selisih.

Memandangkan corak kain tu dah cantik, akak melor ikut aje corak kain tu. Tak perlu la akak melor sakit kepala nak perah otak tuk cari patern yang difikirkan sesuai. Memula jahit tu tak le nampak cantik bila dah siap separuh baru nampak seninyer. Apa lagi melompat la si hippo kegumbiraan sampai lupa diri hahhahaha....

Senah jangan tak tau, si bibik ni ada minta akak buatkan jahitan manik crumble mumble lak. Akak melor minta lepas raya takut nanti tak siap baju raya anak-anak akak huhuuhuh.... Lain n3 akak upload dan cerita lagi pasal dunia manik akak melor nih. Tunggguuuuuuuu senah tauuuu.........

No comments: