19 July 2012

'Putaran Masa' Kian Mendebarkan

cmelor-family

Putaran masa... emmmmm, kenapa dengan putaran masa? kenapa mendebarkan? Apa tak berdobarnyo, akak melor ni kan si tailor ehem..ehem.. hahhaha........ Makin dekat makin le terasa debarannyer. + pula duk dengar radio iklan pasal posa dan raya hati akak tambah tak keruan. Target hari tu settle semua tempahan sebelum posa. Lari target wehhh....... Mana tak nyer tengah syok jahit ada yang hantar minta alter baju la, seluar la. Pulak nyer bukan selai tapi 2,3 helai sorang + pulak dengan karenah anak-anak dan tuan pengarah n karenah diri sendiri banyak masa yang lari. Akhirnye akak juga yang berdebar. Tido malam pun termimpi-mimpi senah ooiii...... Tolong akak senah, hilangkan debaran di hati ini. Agar tenang daku meniti hari. Sila jangan muntah ya.

Tempahan tu takde la banyak mana pong yang tinggal. Cuma 2 pasang baju kurung moden dan sepasang baju kurung kanak-kanak semuanya masih dalam proses. Lepas siap jahit baju-baju tu kitar kena manikkan dalam erti kata lain kena jahit manik lah senah wey. Tu yang jadi rasa banyak kerje tuh. Almaklum jahit manik senahhhhh, faham-faham le sendiri ahakkks.

Alteration pun semua dah siap tunggu yang empunya datang ambik. Tinggal lagi kita tunggu uluq kertas yang ada tulis nombor-nombor je senah. Bab uloq nih kita cukup suka senah. Mau tak nyer senah, joli katak la kita time raya nanti huhuuhuhu. Posa belum duk fikir nak joli time raya. Apa punya olang la kan. 

Alaaaa... senah kita pun tau la, saja je nak gurau manja-manja gan senah. Kalau selalu serius je pun tak seronokkaaaaaaan senah. Sebab tu tiap kali usai solat kita tak lupa menadah tangan, mohon pada Ilahi mintak di panjangkan umur agar dapat kita berpuasa, balik raya di kampung dengan selamat tahun ni, sampai anak-anak besar dan kalau boleh untuk selamanyer. Bulih ke gitu senah???...... Wat ever lah senah kan. Tapi ku tahu itu tak mungkin terjadi kerna satu hari nanti ajal pasti datang menjemput, cuma tidak ketahuan bila, dimana dan bagaimana datangnyer. Moga-moga kepulangan kite semua nanti dengan cara yang baik dan di redaiNYA amin.

Eh..eh..eh... lupa la senah. Baju raya kita sekeluarga pun belum jahit lagi. Boleh ke siap on time nih. Nanti ada yang last minit gi cari baju siap macam tahun lepas huhuuhu.... Pa-pa pong cik melor nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua pembaca blog kita ni tak kira lah silent reader ke tidak, dalam negara ke luar negara ke. Terima kasih kerana tak jemu mengunjungi blog cik melor si tailor ehem...ehemm. Bye
* SELAMAT BERPUASA SEMUA *

2 comments:

nazayiena said...

Selamat berpuasa Melor dan family.
Nasib baik tempahan baju byk dah siap.

Maiyah said...

salam..

slmt berpuasa