Sunday, June 24, 2012

Manik Tabur Dizzy Fizzy


Menunai janji?. Tu hari ada la antara pembaca blog akak yang minta di postkan aktiviti berbeading akak yang tak seberapa tuh. Untuk pengetahuan senah, timah tijah dan dot... dot...dot, akak ni bukan lah beader yang hebat. Akak akan berbeader bila ada permintaan begitu juga dengan sulaman ke, kraf ke, alteration ke dan apa-apa saja lah bila ada permintaan. Cam pakcik semua ada maskot astro je kan. Semua nyer ada, semuanyer akak buat huhuuhuh.......Agak-agak mau ke astro ambik akak gantikan maskot pakcik semua ado dio orang tu dulu dengan akak yang macam-macam ada  ni hahahha......

Kenapa nama nyer manik tabur. Sobab bila menjahit manik tersebut kite perlu menabur, Ala -ala nak tabur padi baca sini. Bila menabur tu kena la ikut corak kat baju/kain supaya tak jadi pelik bila dah siap. Bukan tabur sebarang tabur ya melah. Tabur nyer berseni dan ada strategi. Baru lah masuk dan terpukau mata memandang. Huh!!!!! ada berani tijah nak upah akak jahit manik baju memasing hahhahha.

Jangan terkejut temah akak melawak je. Tapi itu la hakikatnyer, jahit manik ni walaupun nampak senang tapi beri cabaran la pada tukang jahit manik untuk menghidupkan manik yang dijahit tu. Sakit belakang, pinggang dan mata jadi kabur tu mainan biasa bagi sang beader. Belum lagi kalau yang manik berbunga-bunga dan crumble mambe. Uhhh.... boleh poning di buaet nyer ehhhhh...

Ini baju kusssstomer akak. Dah lama dia ambik tapi akak ni aje yang lambat nak postkan. Kenape jadi gitu?, sobab utama nyor gambar tu tak cantik. Asal ambik gambar je tak jadi asal klik je tak jadi. Tu buat akak frust dan takde mood nak post kat blog. Menci akak nengoknye. Tengok beader lain punyer gambar ya Allah cantik sangat. Rasa kecik je diri akak ni tau, bila akak bandingkan hasil kerja akak dengan mereka semua senah ooiii..... Jealous akak rasa, kena gi belajar nih agar akak pun setanding mereka. 

Sekarang nih akak ada 3 pasang baju yang nak kena jahit manik  semua nyer masih dalam proses lagi. Besar harapan akak nih supaya senah sabar menanti tuk tengok hasil terbaru jahit manik akak tu. Buat mereka yang bertanya dan mencari posting pasal alteration tu nanti lah akak buat kan satu label Alteration untuk senang  u olls nak cari ya. Haik... banyak tul permintaan dari pembaca nih, tetiba akak rasa glamo lak senah hihihihi..... c u nek ntri bye.

6 comments:

Maiyah said...

salam..

sy msih x bljr2 lagi buat mnik huhu

pekabar cmelor, moga shat walafiat

Melor said...

maiyah
saya baik aje. tu la walaupun dah tahu tetap kena lagi belajar supaya setanding dan tak tertingal

Suzie said...

lawonya ...kalau saya mau tahun bila baru siap

Rosh said...

cantik! kalau sy, forever x siap2... tgk jer pon dh angkat tgn..;P

Melor said...

suzie
penat jahit tapi puas hati biila kustomer suke

Melor said...

rozie
ini baru manik tabur. klu di minta buat yang berkelopak bunga ke crumble mumle ke mau pengsan melor huhuuhuh. sakit badan + rabun seketika wehhhh