Monday, June 25, 2012

Bye-Bye My Love....

pokok-pokok yang dah bye-bye sama akak

Amboi tajuk bukan main lagi wehhhh......  hahhha bukan apa senahhhh. Akak nih dalam berhiba. Semalam akak dah sedekahkan pokok-pokok bunga akak to kawan baru kenal. Dia nih baru beli rumah, dapat pula corner lot dan punya pula minat yang sama iaitu "hijau-hijaukan laman mu". So akak hadiahkan lah pokok-pokok milik akak sebagai salam perkenalan. Walaupun begitu hati akak rasa sikit terganggu lah. Ya la hari-hari pokok-pokok tu akak duk belai dan jaga  macam jaga anak sendiri. Tiba-tiba di kasi orang tentu la jiwa tu ada sikit rasa hiba. Well u no mi, ai ni kan jiwa nyer halus, sensitif la katakan.

Kena pula masa diaorang datang tu akak tengah duk leka menanam bunga. Tanam balik mana-mana pokok yang dah mati dan rawat pokok-pokok yang mana tak berapa nak sihat tu. Ni gara-gara akak sibuk la, maka nyer pokok-pokok akak tu tebiar. Di + pulak dengan kucing yang jadikan pokok-pokok akak tempat mereka melepas. Banyak yang mati tau. Hai nasib badan. Dia orang ni pun satu tahu bela tapi tak tahu nak jaga. Yang si kucing ni lak, rumah sendiri tak nak melepas rumah orang juga yang dia cari. Huh.... menci tul.

Entah apa yang di ngarutkan oleh akak nih. Sabar aje dan teruskan lah pembacaan mu ya senah. Jumpa lagi di lain n3 bye.

3 comments:

Suzie said...

kucing memang suka berak kat rumah orang ...pokok ros saya pun mati sebab panas sangat kan ...

Melor said...

suzie
geram tau . pokok kite yg jadi mangsa habis mati

ita said...

cantik jah