Saturday, March 24, 2012

Mak Dara 'n' Anak Dara Berkongsi Bulan

Hari ni anak dara akak melor dah masuk tahun kesembilan bersamaan 9 tahun la tu. Emmmm...... dah jadi anak dara sunti. Setahun 2 lagi jadi anak dara, setahun 2 juga lagi jadi betul-betul anak dara, makanya akak melor pula sah-sah la jadi mak dara tua senah ooiiii......

Oh mai got senahhhh... akak melor dah semakin tua. Patut la bila pandang cermin ada rasa lain. Ada nampak urat-urat kedut. Walaupun tak berapa jelas yang pasti kehadiranya akak sedari.

Tak pa la senah, memang patut pun kita tua. Tak da sapa yang boleh lari dari kenyataan tu. Lambat laun tua tu pasti datang kannn.....kann....kann... Yang penting hidup perlu- hepiiiiiiii.


Ingatkah semua
Hari tua pasti menjelma
Detik waktu yang laju
Pantasnya tak akan menunggu

Kami ni berkongsi bulan bila raikan besday. Akak melor awal bulan, anak dara akak pula ahkir bulan. Kalau ikut horoscope kami ni berbintang pisces 'an aries. Dalam kalendar cina pula kami ni termasuk dalam tahun lembu dan kambing. Paling indah dan sannntikkkk sekali bila ikut kalendar islam, kami sama-sama lahir di bulan muharram.

Nak tahu lebih banyak, akak pun google senah, dan jumpa ni

" ciri -ciri mereka yang lahir di bulan muharram -
Seorang yang pendiam, sihat pemikirannya. Mungkin akan menjadi bodoh jika tidak mendapat didikan sempurna, walaupun begitu jika dididik dengan baik, dia boleh menjadi cerdik kerana bakat fikiran yang pintar cerdas ada padanya. Dia mempunyai keinginan yang baik dan selalu berada dalam selamat ".

akak pun tak tahu senah, entah betul ke tidak ciri-ciri tu. Baca saja la ya

Malam nanti akak ngan jiran terdekat nak berkumpul, sempena kawan merangkap jiran akak melor nak berpindah ke overc. Kami buat makan kecil-kecilan dan akak melor ambik peluang la menempek sama kek harijadi anak dara kat situ kunun-kunun meraikan hari lahir dia.

Anak dara akak melor tu tak tahu bahawasanya ibu 'n' babah dia ada beli kek untuk raikan hari lahir dia. Tah apa angin tuan pengarah beria-ria benar dia nak beli kek padahal sebelum ni bukan dia kisah pun tentang tarikh-tarikh istimewa dalam keluarga kami. Rezeki jangan di tolak, orang ofer, kite terima aje yang penting halalan toiyibannn... senah.

4 comments:

mala said...

happy birthday aliya ..

Suzie said...

pejam celik pejam celik kejap je anak2 dah besar

Melor said...

mala
alia kata tq anti mala

Melor said...

suzie
ya lah n kita semakin tua