Wednesday, November 30, 2011

Tip Rawat Pokok Kari Di Makan Ulat

tip laman
pokok kari kita berdaun baru

Hai senahhhh......... kita ada la tanam pokok kari aka daun kari la. Tapi pokok kari kita selalu kena serang dek ulat yang macam lintah berwarna hitam tuh. Senah kena tak?. Jahat tau ulat tuh. Kalau dah makan tak ingat kat tuan pokok semua dia bedal. Sampai tuan pokok nak masak kari pun masalah tau.

Bila dah jadi lagu tuh, kita togelkan pokok kari biar tinggal batang je Lepas tuh kita buang daun yang rosak tuh jauh-jauh. Nanti pokok kari kita akan keluarkan daun baru tau senah. Masa tuh, kita suka tengok pokok kari kita jadi segar bugar semula.

Senah jangan la takut, tak kan mati pokok kari tuh kalau di buat gitu. Ada pengalaman sebab tuh kita berani cita dan kongsi dengan senah. Ini cara kita. Senah ada cara tersendiri kah? kalau ada kongsi-kongsi la dengan kita ya.....Bye 

2 comments:

Anonymous said...

Woah! I'm really enjoying the template/theme of this site. It's simple, yet
effective. A lot of times it's very hard to get that "perfect balance" between superb usability and visual appearance. I must say that you've done a very good
job with this. Additionally, the blog loads extremely fast for me on Safari.
Exceptional Blog!

Also visit my web site :: easy way

Melor said...

thank you for the pujian ahaks and welcome