Sunday, January 9, 2011

Rahsia Mentimun

Salam semua..... mentimun/timun/timun batang macam-macam pangilan untuk timun ni. Tak kira apa pun panggilannya tahu tak timun ni ada khasiatnya untuk kecantikan. Biasanya bila potong timun, kita akan buang bahagian hujung timun tersebut. Bahagian itulah kita perlukan. Ia digunakan untuk disapu pada muka yang berjerawat kerana getah timun @ airnya dapat mengurangkan jerawat dan menegangkan kulit muka kita . Getah timun ini juga dapat mencerahkan kulit muka tetapi kena la amal selalu baru boleh nampak hasilnya. Kalau sesekali buat memang tak menjadi.

11 comments:

sarah-najwan said...

owh gitu..tetapi selalu dipotong dan dibuang utk buang rasa pahit..hehe

pasni bole try..ni sayur wajib mkn setiap hari..

zulkbo said...

salam..
begitu ke petuanya..
alhamdulillah..muka
ku dan licin..he he..
la la la...

ikan emas said...

tgh tadi IE makan timun je

Bapak said...

o gitu rupanye, baru tahu.

terima kasih info berguna ni

anie,Nagoya said...

sekom.

salam kunjung dari kita.terima ksih sudi mengunjung ke blog kita.mf ya, kesibukkan tak dpt nak wat kunjung ke blog u.

n salam kenal

Melor said...

sarah
cubalah tak ada risiko mcm produk kecantikan

Melor said...

mr zulkbo
licin la kulit muka kita pasni ya hihhi....

Melor said...

ikan emas
petua suru gosok uka gan tmunje klu makan lain pula khasiatya hihihi...

Melor said...

bapak
sama2

Melor said...

anie nagoya
sama2. melor suka kenal2, kawan2 dgn ramai org. seronok baca pengalaman org kat perantauan.

Yati said...

La, ye ke? Yati yang hujung tu, potong dan gosokkan pada batang timun tu, sampai keluar putih tu, untuk hilangkan pahit timun. Lepas ni, boleh la gosok kat muka pula. :)