Sunday, April 4, 2010

Tetiba Aku Terasa


Salam tuk smua

Entah kenapa tetiba je tekak rasa nak makan benda kat bawah ni. (lihat gambar ). Jadi masa gi 'membeli dan membelah' barang dapur kat pasaraya tadi siang, melor sekeluarga telah mengambil kata sepakat untuk melayan rasa mengidam ni. So kami mengoder la benda2 ni. Tapi kenapa rasa ye lain sikit dari yang melor pernah makan? Mungkin ke kerana tempat yang berlainan maka rasa ye tak sama. Megidam punya pasal tolak tepi tang rasa tu. Habis smua melor balun. Baru la rasa puas hati, bunyi mcm buruk tul melor makan kan he..he.. he..

steambot

Lepas makan kami sekeluarga balik. Sambil berjalan nak ke kereta sempat lagi si bapa tangkap beberapa mainan tuk anak2. Ni baru betul2 terbelah poket di buat ye. Masa melor kecik2 dulu takde la nak dapat mainan mcm2 gitu. Kalau da pun mainan yang free je. Beruntung juga lah budak2 sekarang ni ye. Bukan main lagi hepi anak2 melor.

mainan baru

8 comments:

piewahid said...

slm melor,
waaa...
sedap je nmpak steambot tu.
dh lme xmakan, silap2 mlm nnti kami pulak yg gi mkn kat area temerloh ni :)

mala said...

sedap tak? belum try lagi...
apasal lama x keluar rmh?

Melor said...

wsalam cik piewahid
sedap, tang duit ye je tak sedap sbb kos belanja mkn kat luar ni mahal bukan kedekut cuma berjimat cik pieahid Oooii....

Melor said...

2 cik mala syg
sedapppp kite ckp wak.Skrg aku lah tuan, aku lah bibit, aku lah tukang kebun jadi sendiri mau ingat. kita penat wak. ptg nant jumpa kat tmn klu tak ujan. aku rindu kamu

maiyah said...

amboii.. pulun jgn x pulun.. len kali blnje kte yek ngeh ngeh

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Hal2 makan ni, bila kepingin tu segera tunaikan ... nnti kempunan pulak ... steamboat tu mmg sedap & rasanya mmg berbeza mengikut kuah & sosnya tu ler ... boleh buat sendiri kat umah juga bila reramai kan? :)

Melor said...

boleh, ckp je bila?

Melor said...

wsalam kak G
tang sos ye tu la tak pandai nak buat. klu buat tak sama rasa tak best la lak