Monday, April 12, 2010

Mawar Terakhir

Salam utk semua
Melor sangat suka akan bunga mawar. Oleh sbb itu melor tanam banyak bunga mawar konon ye nak buat koleksi, disbbkan melor ni (sifu) tak bertauliah maka pokok2 tu smua ye mati. Dgn tak disangka2 (mcm nak baca cerita la pulak) melor tgk da 1 pokok tu mcm nak berpucuk smula ingat kan dah nak jadi arwah sama mcm yg lain. Melor pun siram la gan air beras dan letak baja. Tak sangka berbunga pulak pokok tu. Sebenar ye da 2 kuntum tapi 1 dah gugur tak sempat nak ambil gambar maka tinggal lah 1. 1 pun 1 lah janji da bunga. Mari tengok mawar terakhir dari laman melor ni. (sila abaikan pemandangan belakang tu ye)

6 comments:

mala said...

pandangan belakang pulak yg clear :)

Melor said...

tak pandai nak main camera la wak. tst je la

piewahid said...

minat jga dgn mwr ni tapi namapun mwr tntu la bduri... calar balar kalau tak hati2..:)

Melor said...

tu aje yg da. yg lain dah lama jadi arwah. calar balar tolak tepi janji melor suka.

DDrfauziah said...

Aslmkm Melor.
Kak G pun malas menanam pelbagai jenis pokok mawar sbb ros ni terlalu sensitif sgt ... tp Kak G ada juga tanam ros jenis biasa yg tahan lasak sikit tu [= senang hidup & tak byk kerenah ... hehe].
Hmmmm ... dah lewat 1 pagi le dik!

maiyah said...

tanam le bunga melor hehe..