Thursday, April 8, 2010

Dimanakah Kedudukan Anda

Salam utk semua,
N3 kali ni lain sikit dari kebiasaan Dunia Cmelor. Kali ni nak cite pasal " menulis" . Tadi masa melor merayap ke rumah kawan2, maka terjumpalah benda ni. Aduh terasa ye melor. Duk dak, duk dak rasa jantung. Malu pun da klu betul la pa yg dikata. Mari kita tengok apakah benda ye.

  • Orang yang bijaksana menulis tentang ilmu
  • Orang cerdik menulis tentang peristiwa
  • Orang pandai menulis tentang 'orang lain'
  • Hanya orang bodoh menulis tentang dirinya sendiri
Cuba kita renung dimanakah kedudukan kita ????

8 comments:

Kunang-Kunang said...

Salam melur dan selamat pagi.

Terfikir sejenak membaca apa yang Melur jumpa di rumah kawan Melur tu.

Rasanya tak aperlah kita menulis tentang diri sendiri dengan niat untuk muhasabah diri.

mala said...

salam.. tidak termasuk dlm senarai yg tersebut di atas :)

fzi said...

Salam melor...
Biasanya melor, kebanyakan orang suka citer pasal diri sendiri *mungkin ada yang tidak*. Melalui pengalaman akak, kalu kita tiba2 jumpa kawan, then kita tanya kabar pasal diri dia, pasal anak2 dia caner, dia akan nampak hepi bangat dan bagi jawapan yang berjela2 panjang berbanding soalan kita tadi... :)

Lynn Nasir said...

salam melor,

tengoklah juga objective sendiri buat blog utk apa. mcm lynn, blog adalah my open diary. diary utk mencatat perjalanan hidup sendiri buat tatapan anak2 bila mereka besar nnti. mana lah tau umur lynn dan suami tak panjang, so ada la jugak peninggalan catatan dr bonda tercinta..ewah!

blog lynn campur2..takdelah syok sendiri sangat, sket2 adalah. takpe la lynn bodoh ke apa ke..janji tak merompak rumah org..hehe!!

Melor said...

2 akak kunang2, mala, akak fzi dan lynn.
melor pun tak tahu nak kata pa sbb org yg menulis tu seorang ustad pada pandangan melor tentu byk ilmu ye. Entah lah hentam saja lah labu.

piewahid said...

itu dlm isu yg bbeza...
tak kisah pe2pun, yg penting keikhlasan dan kejujuran kita bdasarkan keupayaan masing2. pandai, tunjuk pandai dan memandai2pun dh jadi cerita lain... :D

Melor said...

betul tu cik piewahid. asal kan kita dijln yg betul.

mama nuriel said...

ghegheghe.....entahla....kategori mana satu erk??? :)...tapi rasanya menulis tentang pengalaman hidup diri sendiri untuk org lain jadikan iktibar masuk kategori lain la.....hehehe....tapi klu org tu selalunya menulis tentang diri dan memuji2 diri serta merendahkan org lain......maka dia bukanlah bodoh...cuma tak berapa bijak.....ghegheghe