27 April 2018

Pertandingan Mencipta Helikopter Terbuka Tahun 2

mencipta helikopter

2, 3 hari lepas terima wasap dari guru kelas makcik google. Katanya ada pertandingan mencipta helikopter terbuka bagi murid tahun dua. Sesapa yang berminat boleh masuk. Apalagi makcik google mengeletik la. Hmmm makcik google ni kan semuanya nak masuk.

mencipta helikopter

Hari ni tarikh tutup untuk hantar penyertaan pertandingan mencipta helikopter terbuka untuk murid tahun 2. Semalam sebelum pergi sekolah baru sibuk-sibuk cari bahan nak buat helikopter untuk pertandingan tu huhuuh.

Makcik google nak juga hantar semalam.  Kita google, cari cara nak buat helikopter dari bahan terbuang. Nak ikut seratus peratus macam dalam internet kena pergi kedai beli bahan. Tak kuasa kita senah eh.  Guna aje la benda yang ada kat rumah makcik google ooiii.

Kita pun selongkar tong mainan anak-anak. Jumpa bekas telur dinosaur. Emmm..boleh buat 'body' helikopter. Rembat straw air kelapa tuan pengarah huhuhu. Curi peniti dari cmelor collection. Selongkar tong sampah cari tutup botol mineral. Tak lupa selongkar juga 'toolbox' tuan pengarah dapat la benda apa nama tah, yang orang buat tukar paip air. Paip air pun paip air la janji helikopter tu boleh tegak diam duduknya hiihih.

Sama-sama kami duduk buat helikopter untuk pertandingan tu berpandukan internet dengan guna bahan yang ada dalam rumah. Akhirnya siap juga helikopter untuk pertandingan mencipta helikopter tahun 2 Makcik Google. 

Biar pun terlambat ke sekolah Makcik Google senyum meleret sebab hajat nak hantar helikopter ke pertandingan mencipta helikopter terbukanya semalam termakbul dan selamat sampai ke tangan cikgunya . 
Anak-anak senah kena buat apa untuk pertandingan? Bye.



No comments: