09 May 2018

PRU 14 - Sekali Lagi Jari Kita Di 'inai' kan

pru 2018

Alhamdullilah. Walaupun lambat, jari kita tetap di'inai'kan. Cik Melor ingat lagi, 5 tahun yang lalu. Masa tu jari kita masih lagi kurus masa di'inai'kan. PRU-14 ni, jari kita kembung masa di'inai'kan senah eh hihiihihi. Kurus ke kembung ke, kita tak kira. Kita tetap nakkan jari kita di'ini'kan setiap 5 tahun. 

Tadi kita lambat pergi mengundi PRU-14 sebab kita kasi can tuan pengarah mengundi dulu. Walaupun kawasan mengundinya sama tapi tempat mengundinya tak sama la senah eh. Tuan pengarah di selatan kita di utara. Jadi takda orang nak jaga anak-anak. Terpaksa la gilir-gilir kami pergi buang undi huhuhuh.

Elok-elok je kita sampai di tempat mengundi, orang tak berapa ramai beratur. Lepas tu dapat pula orang yang beratur depan dan belakang kita peramah sangat. Apalagi kerja menyembang la kami macam dah kenal lama.

Sembang punya sembang, sedar-sedar je kami dah berada depan pintu bilik mengundi PRU-14. Sekelap je 'inaikan' jari, pangkah mana yang berkenang elok-elok. Masukkan kertas undi dalam kotak  terus kita menapak cari kereta nak balik. Ahhh... lega tangungjawab sudah diselesaikan.

Balik dari mengundi PRU-14, kami sekeluarga cari tempat ber'ekon' yang boleh kami lepak sejukkan badan sesambil tu kita tiga beranak menge'pow' tuan pengarah cukup-cukup. 

Hemmmm puas ati ambo bulih 'pow' ore haha. Bye.





No comments: