29 April 2018

Multiending Cartoon Contest - Pustaka Negara Malaysia

Semalam anak-anak kita dijemput ke majlis penyampaian hadiah Multiending Cartoon Contest di Perpustakaan Negara Malaysia Senah eh. 2, 3 hari sebelum tu kita terima panggilan dari staff pustaka negara tanya itu tanya ini. Mereka nak pastikan maklumat yang mereka ada tu betul dan pastikan kami hadir pada sabtu semalam senah weh.

Hasil selalu ke perpustakaan komuniti setiawangsa dan ada hubungkait dengan program nilam yang kita buat untuk  anak-anak. Merasa la diorang terima hadiah dari perpustakaan negara malaysia.

pustaka negara
sibujang menerima hadiah kemenangan dalam multiending cartoon contestnya. Tempat ke 3. Kategori  umur 10 hingga 12 tahun.

pustka negara
 Makcik Google memenangi Tempat ke 4. Saguhati je la.  Kategori umur bawah 9 tahun.

pustaka negara
Posing kenangan bersama sijil dan hadiah yang dimenangi

pustaka negara
pustaka negara
pustaka negara
Ragam sibujang dan Makcik Google sementara tunggu majlis multiending cartoon contest di perpustakaan negara Malaysia bermula .

pustaka negara
Sibujang sebelum pergi ke majlis penyampaian hadiah multiending cartoon contest duk la berangan nak dapat hadiah laptop.

Kita gelak je cakap, mana la pustaka negara tu nak bagi hadiah laptop mesti mereka bagi buku.  Sidara dulu pun menang peraduan dapat hadiah buku. Sampai sekarang buku tu elok tersimpan.

Sampai je rumah, memasing tak meyempat lagi nak tengok apa yang mereka dapat. Sibujang dapat la buku-buku, pen, tabung, badge, set  menulis dan sijil. Makcik Google pula dapat buku-buku, pensil warna, kotak pensil, pen badge dan sijil. Alhamdullilah anak-anak ooii. Yang penting semangat membaca kamu tu.

Jom Senah bawa anak-anak ke perpustakaan. Mana la tahu, tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa tahu kan. Bye.



No comments: