16 July 2017

Alteration : Pendekkan Dress 1

dress alteration

Siang tadi cik melor 2,3 round gi open house. Ter'over' kenyang sampai tak larat nak bangun huhuhuuh. Sesambil melayan punggung yang memberat, kita duduk depan laptop pastu tertaip le cerita aktiviti 'alteration' kita supaya senah ada benda nak baca. Kesian my follower terutama silent follower yang tiap-tiap hari tak miss masuk baca blog cik melor ni. Thank you to Uuuu.

'My Customer' ada hantar beberapa dress/jubah untuk dialterationkan/dipendekkan. Mereka hanya bagi bag berisi dress tapi puan dress tidak hadir sekali. Oh ini akan menyebabkan kesukaran sikit untuk kita nak dapatkan hasil kerja alteration yang baik

Ini tip dan rahsia kita untuk dapatkan kaki dress yang cantik lepas buat alteration. Kita akan suruh customer pakai dress, lepas tu tunjukkan ngan kita. lepas tu kita pinkan sekeliling kaki dress tu dengan customer masih memakai dress. Kenapa??? senah tak percaya ke.

Itu la rahsia, tip dan cara kita bila buat alteration untuk dress. Nak potong gitu saja pun bolehhhhhh senah eh. cuma keberangkalian hasilnya tu nanti kadang ok, kadang senget, kadang kita sendiri pun tak tahu hahahaha.

Cara ku cara mu mungkin tak sama. Dah tentu-tentu hasilnya juga tak sama. Yang pasti pangilannya tetap sama 'SI TUKANG JAHIT. Bye.


 

2 comments:

Nur said...

Yati pun guna cara yang sama untuk alter seluar sekolah anak. Beli seluar pinggang saiz besar, tapi dia tak berapa nak tinggi. Memang lebih elok suruh dia pakai dulu kan, pastu kita pin. :)

Cik Melor said...

yati.

kan,kan betul kan