Tuesday, September 29, 2015

Alteration Aidil Adha - Alhamdullilahhhhhh

Hai senahhhh, duk wat apa tuuuuu..... kite cam biasa la  dengan tugas-tugas surirumah yang tak pernah habisss huhu. Kite ni kan rasa banyak benda nak di kongsi ngan senah tapi tulah masuk je bab nak mengarang gelappppp je kepala otak nih. Agaknya virus apa yang telah menyerang!!!!. If u no, tel mi okeh ahak.

Senah, senah hari ni kan kite, iiiyaaaa kiteeee cik melor la siapa lagi. Nak cite pasal 'alteration' yang selama ni  duk buat tu. Emmmmmm takkan senah tak tahu lagi. Klu tak menayang bukan la cik melor namanya. So tudir ai nak tayang la nih hahhahahhaha....... Sila tengok gambar di bawah ya.

alteration

Ahaaaa.... nampak gambar di atas tu?. Itu la rezeki kite lepas raya hari tu. Rezeki betulkan seluar awak senah eh. Alhamdullilaaaaah......kan senah. Adaaaa juga hasil dari sendiri. Bukan apa senah eh. Duit dari jemari sendiri ni lebih manis rasanya dari duit yang laki bagi hahhahha. Sapa setuju sila la angkat kaki. Eeeee...... masam bau dieeeee...... kih..kih..kih.

Cuma satu la senah eh. Buat 'alteration' nih bab yang paling sukar ialah kerje menetas dia tuh. Tahu- tahu aje la jahitan kedai ya Allahhhhhh rapat halus tenggelam. Kalau la sabar tu  tak kuuuuat tak terbuat dik kite senah eh. Minat mengatasi segalanya. Susah camana pun kite tetap cuba buat. Sekarang kite dah pakai pembantu bab tetas menetas ni dia yang buat haha senang sikit kerje kite.

Senah nak tahu dengan buat kerja 'Alteration' ni pun kite boleh hidup. Maksud kite boleh di jadikan sebagai sumber pendapataaaan. Betulll seeenah....kite tak tipu. Tak caya gi la tanya orang yang duk buat kerja tu. Jangan tanya cik melor. Tanya orang lain deh hahahahhaa......

Modal pun tak banyak guna. Cuma perlukan sebijik mesin jahit, benang, jarum dan yang penting kemahiran. Nasihat kite la pada mereka yang tengah duk fikir kerja apa nak di buat, nak bagi anak bini makan, nak tambah pendapatan yang sentiasa tak cukup tu. Cuba la try buat benda nih.

Senah pun boleh juga cuba. Duduk saja-saja pun penat juga. Meh la buat 'alteration' sama-sama. Kembung juga poket kite senah eh hahhahahahah..... Bye.


No comments: