Monday, June 1, 2015

Rahsia Tepung Gandum Unbleached

Hai senanhhhh...... duk wak gapo tuuuuu. Cuti sekolah ni tak pergi holiday kah? kite takde kemana-mana. Holiday kite pusing-pusing keliling rumah je hihihiihhih...

Mana yang tak berholiday tu meh baca nih. Hari ni kite nak cerita tentang sejenis tepung. Iiiiya senah eh, tentang tepung yang baik untuk di makan berbanding tepung yang duk ada di pasaran.

iklan duniacmelor

Tengok gambar atas tu senah eh. Tu la rupa packaging tepung gandum unbleached tu. Kuning gituuuu. Haish rasa macam kerabat pula. 'Ampunnnnn Tuanku'.

Tepung gandum unbleached ni bagus senah eh. Kite kata bagus sebabnya tepung gandum unbleached dari Legend Flour ni bebas benzoyl peroxide 100%. Senah tahu apa itu benzoyl peroxide?. Tepung gandum unbleached ini juga bebas GMO 100%.  Senah tahu apa itu GMO?. Tepung gandum unbleached ini juga 100% tanpa bahan kimia. Jadi senah pikir la mana satu tepung gandum yang terbaik untuk di makan.

Bukan apa senah eh, zaman sekarang nih macam-macam penyakit wujud. Macam-macam jenis barah duk ada. Disebabkan tak jaga permakanan. Ambik satu contoh laaa.... kematian anak seorang pelakon baru-baru ni. Kite lupa la namanya. Alaaaa... senah google mesti jumpa kisah kematian anaknya. Kata doktor penyakit kanser yang anak dia kena tu jarang-jarang berlaku dan susah nak di kesan. Kanser  jenis tu berpunya dari permakanan.

Memandangkan kemodenan dunia sekarang. Huh macam-macam diorang bubuh dalam produk mereka. Konon nak bagi cantik, nak bagi tahan lama, nak bagi sedap, nak bagi jimat la. Akhirnya kite pembeli juga yang teraniaya hemmmmm.... dunia-dunia fikir untung je. Eh... eh emo pula cik melor ni kan ahak.

Jadi untuk mengelak dari terkena penyakit yang macam-macam tu elok la kite menjaga permakanan kite senah. Untuk permulaan apa kata kite mulakan dengan makan tepung gandum unbleched Legent Flour ni. Tepung gandum unbleached Legent Flour di proses mengunakan gandum asli yang bermutu tinggi. Dalam erti kata lain gandum gred A la bukan gandum gred bawah yang hanya sesuai untuk makanan ternakan

iklan duniacmelor

Nampak kuih kat atas tu, di buat mengunakan tepung gandum unbleached Legent Flour senah eh. Kite ada test makan emmmmm sedap la senah eh. Padat, lembut lebih sedap dari yang guna tepung biasa.

Nampak mee kuning dalam gambar. hihiihhiih itu mee kuning yang kite buat mengunakan tepung gandum unbleached Legent Flour. Rasa dia sedap, kenyal, tak muak bila makan. Kite buat 20/5/2015, semalam kite goreng paket yang last 31/5/2015. Mee kuning still elok. 12 hari tuuu..... Tanpa bahan pengawit senah eh.

Tepung gandum unbleached ini boleh guna buat macam-macam sama juga dengan tepung biasa. Cuma tepung gandum unbleached Legent Flour  ni lebih selamat untuk dimakan.

Nak tahu lebih lanjut atau nak beli untuk makan sendiri, nak beli mee/kuih/roti, nak order tepung, nak jadi ejen senah boleh sms orang nih 

Mohd Nor Bin Hasaan
SMS - 018 5752337

untuk lebih info cik melor sertakan sekali link-link yang berkenaan;

No comments: