Thursday, April 2, 2015

Oooooo...... Nanas 4 Tahun Perlukan Hormon

Hai senahhhh..... makcik google kite masih lagi demam. 2 hari dah tak pergi sekolah uh rugiiii... rugi. Biarpun sekadar tadika, bagi kite sayang tau tak hadir ke sekolah. Anak kite mesti termiss pelajaran pada hari  tersebut.

Lagi pun masa kite sekolah dedulu la kan, kite mesti nak gi sekolah. Kite tak mahu rekod kedatangan kite tak cantik.  Kalau boleh anak-anak pun kite nak ada sikap macam tu. Macam pepatah dok kata  laaaa..... 'melentur buluh biarlah dari rebungnya' kan senaaaahhhh.... ahakz.

Semalamkan kite post pasal nanas 4 tahun. Laaaa..... senah tak baca ya. Emmmm.... pi baca cepat, dah baca? aaaa..... baaaaru la senah boleh fahammmm..... hiihihi...

Ada yang bagi komen di Fb.  komen dia :-
  • Rohaina Mat Nawi Nanas ni var MD2...mmg lmbt berbuah kena buat aruhan baru cepat skit...
  • Cik Melor aruhan tu apa ya?
  • Rohaina Mat Nawi Guna hormon utk cepatkan pkk berbuah..
  • Cik Melor kak na kerje benda nih ke?
  • Rohaina Mat Nawi Skit2 boleh la...
  • Cik Melor kite main tanam je. baja pun jarang bubuh. tanam pulok dalam pasu , kosi dgn pokok kari. mana la tok gi 4 tahun hhahaha. apa pun tq lah vi tahu. nati nok tanam jambul dia. kito buh hormon kerek2.
  • Rohaina Mat Nawi Orait...ur welcome...

Oooooo... gituuuu..... baru la kite tau.  Maklumlah kite nih tanam-tanam bukan dengan ilmu. Kite tanam-tanam dengan minat, suka tengok hijau-hijau serta pengalaman aje. Kalau ada hasil dari pokok yang kite tanam tu, tentu-tentu la kite melompat kesukaan. Sapa tak suka kalau dapat merasa hasil dari kudrat sendiri kaaan senahhhhh.

Hari tu kite dah patah semangat sebab banyak pokok bunga kite mati di kerjakan kucing liar. Uuuiiii kawasan rumah kite banyak kucing liar senah eeehhhh.... Habis pokok kite mati. Sebab tu la lamaaaaa kite tak tanam pokok. Sebab tu juga la lamaaaaa kite tak taip cite pasal pokok. Sekarang kite sekadar jaga pokok-pokok yang ada, yang tahan gangguan kucing je. Kesian dok senah ehhhhh...

Tapikan senah, kalau dah jiwa tu suka tanam-tanam, suka hijau-hijau sikit sebanyak mesti nak menanam. Terbaru kite tanam pokok ubi kayu. Bukan untuk ubi sekadar nak dapatkan pucuk buat ulam emergency cicah sambal belacan hahhahah.....

Kite ada juga semai pokok cili. Nampak anak cili kite dah menonjolkan diri. Suka hati kite tau. Ada satu lagi gangguan besar yang tak dapat kite elakkan yang menyebabkan hobi tanam-tanam kite memudar. Kite rahsiakan dulu lah. Nanti sampai masa kite cerita la ngan senah. Tak lupa juga nanti kite tayang koleksi pokok ubi kayu kite tanam. Senah tunggu tau

Kemaruk ke apa cik melor nih, pokok ubi kayu pun dia nak tayang????...... hahahahah .... 
Bye.


No comments: