Sunday, February 22, 2015

Terkena Di Pasaraya KK


Hai senah...... Semenjak 2 menjak ni, kite betul-betul malas. Sampaikan nak keluar rumah pun kite malas. Kalau tak terpaksa takda la kite keluar. Heran tu tetap ada senah eh. Kalau bab makan, takda pula kite malas. Mulut ni asyikkkkk... nak menguuuunyah je tau.

Esok dah mula sekolah balik. Untuk breakfast, anak-anak kite suka makan roti. Stok roti dah habis pula. Malas punya pasal, kite ambil keputusan tunggu motor mamak jual roti lalu depan rumah. Tunggu-punya tunggu, pukul 9.15 malam pun belum juga bunyi hon motor mamak tu.

Kite pun stat kereta pergi kedai kegemaran kite. Mana lagi kalau bukan pasaraya kk setiawangsa. Senang nak paking senah eh. Kite terus gi ambil roti gardenia yang rege rm3.40. Kirenya kite nih pelangan setia pasaraya kk senah tau. Dari roti tu di jual rm3.40, di bagi ofer rm3.00 sebungkus, lepas tu jadi rege rm3.40 balik. Kite tetap setia.

Tapi malam tadi  kite cukup kecewa. Lepas letak roti atas kaunter kite pergi la jenguk rak cedekis. Rasa nak kunyah sesuatu awak senah eh. Kite pun ambil la kerepok udang. Pegang 1 yang ada kat rak tapi melekit-lekit. Eeeee.... apa ni, Kite letak balik cium tangan kite ya Allah senahhhhh...... dua-dua belah tangan kite bau busuk hancing. Kencing kucing ke kencing tikus ni senah eh.

Nak kata kencing kucing. Rak Cekedis yang kite pegang tu tinggggiiii. Sama tinggi ngan dada kite senah weh. Nak kata kencing tikus, kite tak tahu macamana bau kencing tikus tu. Yang kite tau bahaya kencing tikus aje, atau mungkinkah kencing orang huhuhuhu musykil, musykil. 

Kita cakap pasal hancing tu dan tanya ada paip air ke, kite nak cuci tangan ngan bebudak jaga kedai tu,  haram tak di fahamnya. Bangla la kut. Masa tu ada 2 orang pekerja, 2 orang india, 1 jaga india. Nasib baik jaga india tu faham cakap kite. Lepas tu dia suruh kite gi cuci tangan di riyad bistro.

Cancel beli di pasaraya kk kite gi beli di 7eleven sebelah kedai kk. Beli di 7e ni mahal sikit la  Takpa la kan dari terkena penyakit kan senah. 

Tak kire la kencing kucing ke kencing tikus ke ia tetap bahaya bagi kite. Moral of the story,berhati-hati la dalam apa saja walaupun sekadar nak beli cekedis. Mencegah lebih baik dari mengubati kan senaaaahhhh..... Bye.


2 comments:

Honey said...

Salam Cik Melur,

Kena hati-hati. Kalau kencing tikus tu boleh bawa maut. Kalau rasa macam tak sihat badan dua tiga hari ni cepat-cepat jumpa doktor ye?

Oh ye, hp Cik Melur masih di ikat getah kah? :)

Cik Melor said...

honey
hahahha..... talipon ikat getah kite tu dah arwah. kite ganti dgn tpon temporary tapi dah berganti tahun duk pakai dia ihiihhi. Blm dpt lagi yg jennis sentuh2 skrin tuh. susah nak jumpa laaaa...