Thursday, July 10, 2014

Osteoartritis - Sesi Fisioterapi Dah Bermula

Hai senahhhhh....... muncul lagi kite iyaaaa..... hahhahahh...... Senah, senah, kite ada cita tau nak setori. Ala cite biasa-biasa saja. Tapi perkara baru bagi diri kite nih.

Senah nak tau, hari ni kan kite mula buat fisioterapi. Tadi pukul 3pm kite punya temujanji pertama. Hampir sejam kite dalam bilik terapi tuh. Kita di ajar buat 4 jenis pergerakan untuk menguatkan otot paha supaya rasa sakit dapat di kurangkan. Masih ada beberapa sesi terapi yang perlu kite ikut, sebelum sampainya 'date' kite kena jumpa doktor dalam bulan sembilan ni.  Sesi terapi kite yang kedua, lepas raya tau senah.

Nak tahu apa perasaan kite masa doktor bagitahu lebih tepat lagi masa doktor kompenkan penyakit kite. Sedih sangat tau. Sedih sebab tak rela korban kan hobi, tak rela tak boleh aktif macam selalu dan yang paling kite tak rela andainya kite tak akan jadi orang normal lagi. Senang cite la, jadi orang cacat. Kesian tak senah.

Selama nih kite hanya meneka dalam kesamaran. Walaupun tekaan kite tu benar. Kite pura-pura kata tak benar sebab memandangkan usia kite yang masih muda belia nih. Mana mungkin kite akan kena penyakit macam tuh. Itu penyakit orang tua-tua yang peringkat umurnya 60/70 keatas. Kata doktor kat spital Ampang tu la. Kesian tak senah.

Balik rumah kite nangis sorang-sorang dalam bilik air. Kite rasa macam ajal kite dah dekatttttt. Lepas tu kite niat dalam hati. "aku nak buat apa yang selama ini aku nak buat, aku nak beli apa saja yang aku ingin kan selama ini, aku nak makan apa saja yang aku idamkan selama ini" Begitu la sedihnya kite masa tu. Terukkan cik melor ni. Walhal sakit tu tak la teruk mana pun. Emosi je lebih kan .... kan..... kan senaaahhhhh.......

Kesian dek senah ehhhhh....... ??? Kesian kaluuuuu, jangan lupa baca la sambungan cite kite ni. Tunggu taaaaauuu............. Bye

4 comments:

Honey said...

Salam Cik Melur,

Macam samarinda lah pulak citer Cik Melur ni.. Ada sambungan :)

Suri Ain said...

As-salam Melur. Melur sakit tulang ke ? Harap tabah dan sabar melalui ujian dari Allah.

Cik Melor said...

honey
hahahhah samarinda ya

Cik Melor said...

suri ain
yup suri eh, kite kena sakit lutut tulang rawan habis osteoartritis kata bahasa spital.