Saturday, February 8, 2014

Ajaibnya Buah Mahkota Dewa - pt 2

Hai senahhhhh....... kite sambung n3 'Ajaibnya Buah Mahkota Dewa - pt 1' iyaa... Xceli lutut kite dah lama sakit tau. Tak gi klinik sebab kite tak sakit sangat kecuali masa nak solat je kite bermasalah. Tu yang tak heran nak gi klinik ke, nak cari ubat ke. 'Base babey' kata ore teganu.

Masa balik kampung raya posa tahun 2013, Kite nampak adik duk rendam buah mahkota dewa nih nak bagi bonda kite minum. Ikhtiar for the sakit kaki my mum hihiihihihi...... gedik nok tulih oram putih. Bonda kite tak nak minum takut kata dia. Kunun-kunun nak tunjuk berani kite minum dulu. Pastu kan senah bangun besok pagi nyer kite dah terus boleh duk bersilaaaaa...... Iyaaaaa boleh bersila, satu kelakuan yang kite rindu nak buat selama nih kih....kih.....kih.........

Kata adik dia beli di seremban. 1 peket 5 hinggit tau senah. Kite nampak ada 3 peket. Kite rembat bawak balik kl 1 peket dan amal minum sehingga lupa kite pernah sakit lutut. Maknanyer lutut kite dah hilang sakit la tuh hihihiii........

Base jenis orang malah, ilang sikit sakit mula la tak amboh makang ubat. Kite lupa terus pasal buah mahkota dewa kering ituuuuuuuuu......... dan lupo gok nok rendang minum air buah mahkota dewa masa sakit hari tuh. Tu yang jadi melarat sakit diaaaa senah wehhhh...... Padang nga muke kite malas sangat nok makang ubat kang senahhhhh...........

Lepas dah makan ubat klinik, makan double stemcell lah tak ilang sakit jugok pong. Baru kite teringat akan buah mahkota dewa ituuuuuu....... Kite pun rendam pastu tu amal minum balik. Aaaaa...... disinilah kite kata ajaibnya buah mahkota dewa ni senah ooiiiii... Lepas minum setengah jam je, lutut yang duk berdenyut x boleh gerak tuh tiba-tiba boleh di bengkokkan, denyut pun hilang in kelantanis word gak ' supo ore ambik tohok'. Kalu kut teganu gok kata dia lagu nih " ilang teruh dok raso bendeeeee mek ehhhhh' well ai kan kacukan kelate ngan tganuuuu hahahhaha...... Hilang sakit, terus kite bersemangat gi godek pokok bunga, baja, siram, kemas rumah bagai lah senah weh. Ajaib kan...kan...kan.... senahhhhh.......

Nak kata seratus peratus hilang sakit tu tak de lah. Sesekali bila duduk bangun kerap sangat, lutut kite terasa ngilusakit jugak. Cuma bile duk amal minum air rendaman buah mahkota dewa tuh, buat kite kadang-kadang lupa bahawasanya tulang rawan lutut kite mula menipis.

Sementara nak jumpa rawatan dan ubat sakit lutut yang betul-betul serasi ngan kite, biarlah kite amalkan minum air rendaman buah mahkota dewa nih. Kos pun jimat senahhhhhh..... kih.....kih....kih.....

Net n3 kite cite mengenai buah mahkota dewa pula ya. Senah tunggu tau. Bye

entry berkait:
Ajaibnyer Buah Mahkota Dewa - pt 1


7 comments:

Suri Ain said...

Tahun sudah rebah tersembam atas simen waktu nak ambil kucing. Baru merasa sakit lutut. Selama ni cuma dengar cerita orang. Syukur juga tempurung lutut tak pecah.

Mila@Rimbun said...

Hubby wat operation lutut tahun lepas lagi.. tapi sampai sekarang turun tangga masih tak berapa nak ok.

Melor said...

suri ain
bahayanyer mesti kuat ya jatuh tuh

Melor said...

mila
sakit lutut krn ape? kite sakit lutut sebab mungkin terlebih obesssss hahhahha

Suzie said...

Nak try juga lah melor.

Melor said...

suzie
try la. tapi kena ingat penerimaan badan x sama ya. mungkin kite ok dgn awk x ok. tu aje la yg kite nak ingatkan

MamaDaniel said...

saya pun sakit lutut jugak.. skrg tgh cuba nak turunkan berat badan yang berat.. huhuhu