Tuesday, March 12, 2013

Bunga Pukul Sepuluh Mula Berbunga

Angin tengah rajin dan gila nak berbunga, maka awak layan je lah angin tu. Tambah-tambah makcik google pun sama teruja nak berbunga jadi Cik Melor pun cari la bunga yang senang nak di tanam dan senang nak berbunga, mudah dan murah untuk di dapati. So bunga pukul sepuluh la yang jadi pilihan. Mintak je dengan jiran sebelah benih terus tanam. Now bunga pukul sepuluh Cik Melor dah berbungaaaa.....

hobi & tip berkebun

Koleksi terbaru Cik Melor. Dah banyak kali Cik Melor tanam bunga pukul sepuluh ni dan kali nih merupakan entah kali yang ke berapa pun Cik Melor dah lupa. Bunga pukul sepuloh  memang cantik kalau dia penuh berbunga tapi nak mantain dia uuuiiiiii....... penat gilerrr senah eh.

Bagi Cik Melor la kan, bunga pukul sepuluh nih sesuai di tanam olah mereka yang betul-betul gila bunga, ala-ala mandi bunga makan bunga, tido bunga gitu hihihihi....... Kenapa Cik Melor kata gitu??? sebabnyer bunga pukul sepuluh nih cerewet sikit. Ikut pengalaman Cik Melor la senah ya  

hobi & tip berkebun
  Ada putih, pink, merah, oren lembut dan oren terang.

hobi & tip berkebun

Tak sangka pula makcik googlepun suka bunga pukul sepuluh. Caya tak senah, kalau Cik Melor kata budak umur 2 tahun minat tanam bunga. Ada 3 bekas yang makcik google tanam tapi belum keluar bunga lagi. Gemuk-gemuk pokok diaaaaa.

Nanti kalau pokok bunga pukul sepuluh makcik google berbunga, Cik Melor tunjukkan. Yang ditunjukan  sekarang ni mommy makcik google yang tanam. Senah tungguuuuuu tau. Bye.

10 comments:

smRose said...

sy pun minat tanam ros jepun ni, mudah dan tak banyak karenah

My Little Diary said...

wah cantik....
saya akan berjinak2 utk tanam pokok jenis bunga pulak nanti...

Melor said...

smrose.
cantik kan. nanti melor postkan bila bunga dia penuh merimbun. banyak kudup yang duk nanti nak kembang tu

Melor said...

mylittle diary
tanam la cantik tau. rasa2 macam duk musim bunga hhihihhiih

Mila@Rimbun said...

bestnyer banyak bunga keliling rumah...

JunAina said...

Pokok bila dah mula berbunga hati kita pun berbunga2kan...

Melor said...

mila
rasa macam musim bunga

Melor said...

junaina
sukaaaa jun rasa macam nak lompat-lompat kegumbiraan

Suzie said...

Melor saya tanam bunga ni memang susah sikit nak tahan ,kejap je dah mati

Melor said...

suzie
kite ada tip camana nak nak panjangkan ayat pokok bunga nih nanti kite buat satu entri ya. tunggu tau