Thursday, December 13, 2012

Jawapan Teka-Teki Semalam

selepas dan sebelum masak

Jawapan nyer adalah buah pokok daun kariiiiiii.   Yeyyyy .... yati dari Yati Blog's yang berjaya mengenal buah ini. Sekian lama berada di bumi NYA, baru tahun ni akak melor melihat pokok kari berbunga dan berbuah. Cantik lak tu geram je nengok nyer, rasa nak je gigittttttt..... emmmm....... geram sangat nih.

Kelmarin ambik gambar. Pagi semalam tengok masih lagi ada di pokok. Tengaharinyer akak melor nampak pokok kari bergoyang-goyang macam ada yang menarik. Curiga senah wehhh... ada yang nak curi daun kari ke?????. Akak melor gi la mengintai, laaaaaaaa...... burung duk curi makan buah kari tu. Habis semua di tibai nyer. Nasib baik tergerak hati nak ambik gambar. Boleh juga buat teka teki hihiihihih......

4 comments:

mala said...

dok fokus kat buah tak perasan daun dia. chait!

biasa la tu pokok kari bunga dan buah. hang 1st time tengok?

Yati said...

Waiya, saya betul! Hehe..

Melor said...

mala
1st time tengok . tu teruja sangat tuh

Melor said...

yati
tahniah. pandai yatiiiiii