Saturday, December 24, 2011

Pagi 24/12/11

Salam semua..... ahhhh bangun pepagi sudah bikin hati panas beb. Bangkit aje dari tidur terus melor tuju ke bilik air. Biasa la pepagi kena tunaikan solat subuh. Itu wajib . Buka paip air tak keluar. Tak ada air rupanya. Sudahnya kite ambil wuduk aje la tanpa mandi. Nak mandi macam mana air yang keluar tu ciput aje cukup-cukup untuk ambik wuduk. Tanpa notis tiba-tiba air takda ini dah boleh mendatangkan marah ni.

Usai aje solat, ku pegang seterika, nak gosok baju-baju tuan pengarah. Sebab kejap lagi tuan pengarah kite nak pergi jauh. Dia nak terbang nuuuuuun ke seberang laut. Berpisah lagi kami anak beranak. Tahun depan baru dapat bersua muka. Macam satu lagu tu kata " aku merindui mu"

Dapat 1 sms suruh keluar belakang rumah ????. Ahaaaa... jiran sebelah nak bagi durian. Bagus-bagus, Baru semalam duk bercakap dengan anak dara ku,

anak : ibu, kakak suka makan durian. Dah lama kita tak makan durian

ibu : ibu pun teringin juga.

anak : jom cari durian

ibu : tunggu babah balik la. ibu tak pandai beli durian

tapi kasihan tengok muka anak dara ku dah sedih dan comot. Kebetulan lalu depan kedai ikan satu malaysia tu, nampak ada durian melor singgah la tengok. Huhhh durian tak elok dah pecah-pacah . Kalau nak buat tempoyak tu ok sesangat. Kalau nak makan saja tak berapa best. Tak jadi beli. Alih-alih pagi ni dapat durian free 3 biji. Durian kampung lak tu. Terima kasih la jiran saya dan syukur padamu ya Allah rezeki mu di pagi hari. Bangun nanti tentu anak dara melor tersenyum riang.

Pepatah orang-orang tu ada benarnya. Bangun pagi rezeki mudah masuk, bangun tengahari rezeki liat nak dekat.

2 comments:

mala said...

kat psr tani pg ni byk durian

Melor said...

dah lama xgi pasar tani. Kalau yang free sedap dia lain macam laa hihihi