Tuesday, September 13, 2011

Lantern Parade 2011

Salam semua..... hari minggu yang lepas kekawan buat apa. Dah tentu-tentunya pergi openhouse kan. Melor pun ada gi openhouse 2, 3 buah rumah. Jenuh makan badan pun rasa semacam aje 2, 3 kilo yang hilang bulan posa hari tu dah tambah balik. Hari ni tak nak cerita pasal openhouse tapi cerita pasal event hero melor.

Ahad malam lepas, JJ Au2 ada buat Lantern Parade. Sekolah hero melor di jemput untuk sertai evant tu. Hero melor bukan main seronok lagi la nak pergi . Melor pun tumpang 3 x seronok bila tengok anak seronok. Acara ini diadakan untuk bebudak yang baru nak kenal dunia ni tahu tentang kebudayaan yang ada kat negara kita ni.

Bagus juga tu menyelam sambil minun air. Apa taknya bila dah ramai orang datang ramai juga lah yang membeli. Dah tentu la hasil jualan malam tu bertambah. Yang paling utama usaha dia orang untuk menarik pelanggan supaya datang ke shopping centre tu. Pandai dia orang ni.

Kami sampai lambat. Sesampai aje kat situ terus melor tuju ke tempat orang berkerumun. Tak sempat nak daftar pun terus aje masuk. Rasa macam penyamun ali baba la pulak. Tapi sempat la juga hero melor dan kakaknya pasang tanglung berarak ikut belakang naga (tarian naga) . Kami dibawa mengelilingi kawasan JJ Au2. Ikut la melor ni ingatkan nak dibawa kemana rupa-rupanya hanya mengelilingi kawasan situ aje. Haiyaaaa buang karan aje lah. Tak berapa nak seronok sebab suasana panas. Tapi bagi budak-budak dah habis seronok la. Ingatkan ada la peraduan mewarna ke, sukaneka ke, untuk budak-budak umur 4 tahun. Melor pun tak la baca surat yang di hantar pihak sekolah cuma pakwe ku aje yang membaca surat tu. Jadi banyak maklumat yang ter miss. Hihihi lain kali jangan malas membaca ok.....

Tak sampai 10 minit acara dah habis. Haiyaaa sekali lagi buang karan la. penat sebab terkejar-kejar masa datang, keliling kawasan macam D.O, panassss. Tapi tak pa la bila anak gembira ibu pun tumpang gembira. Kerana mu anak ibu rela kepenatan dan melekit-lekit badan sungguh tak selesa.

tempat melepak waktu malam cantik ala-ala ICT gitu

anak tiger terlepas hahaha.....

3 permata di hati bunda

No comments: