Saturday, July 2, 2011

Cara Bersihkan Cache Chrome

Hai senahhhhh...... tak kena tak tahu dah kena baru la tergaru-garu ... mula la terfikir-fikir apa perlu di buat. Sebenarnya cik melor suka guna mozilla firefox bila berurusan dengan tenet manakala pakwe ku pula lebih suka gunakan google chrome untuk melayari internet. 

So sekarang dua-dua browse ni dah bermasalah . Hantar kedai pun masih juga macam tu. Duit habis masalah tak juga selesai kan ke sakitttttttt...... hati kita di buatnya tu. Jadi mula la aktiviti google sana google sini cari maklumat dan bertanya pada yang tahu dan sudi bantu. Akhirnya kite jumpa cara nak cuci cache. 

Senah pun tak tahu jugak ke? Oook senah tengok bawah  nak cuci tuh macamana ekkkk...

1) Cara membersihkan Cache di browser Chrome :
1. Klik menu Tools.
2. Pilih “Clear browsing data”..
3. Pastikan “Empty the cache’. dipilih.
4. Klik Clear Browsing Data.

2) Cara membersihkan Cookies di browser Chrome :
1. Klik menu Tools menu alat.
2. Pilih “Clear browsing data”..
3. Pastikan “Empty the cache “ dipilih.
4. Klik Clear Browsing Data.


Moga ia dapat membantu serba sedikit rakan - rakan semua . Rasanya ramai pengguna chrome di sini . Walau orang kata si musang (Mozilla Firefox ) berapi laju dan hebat , tapi ramai juga masih setia dengan chrome kan ? klik sini untuk lebih mendalam.

1 comment:

BUJANG SUSAH said...

ermm dah dapat nih..