Saturday, December 11, 2010

Kertas Bil

Salam semua.... asal beli aje dapat bil lepas tu terus masuk beg bawa balik rumah. Bila berkemas sedar2 dah bertimbun kertas bil yang terkumpul. Terpikir-pikir melor apaaaaa yang boleh dibuat dengan kertas2 bil ni.

idea menjelma dalam kepala sebelum di buang, baik di'recycle' kan kertas tu menjadi memo pad. Gunakan untuk menulis senarai barang dapur sebelum ke kedai. Gunakan bahagian belakang kertas yang kosong. Potong kertas menjadi sama saiz supaya kelihatan kemas dan cantik. Sila gunakan masa lapang anda untuk membuat aktiviti ini. Supaya tiada tekanan dalam pembikinannya ya hihihi.....

macam ni, sedap mata memandangkan. Selamatkan duit anda walaupun 2, 3 ringgit. Masuk tabung lagi baik. Zaman sekarang zaman barang naik rege. Kena pandai berjimat untuk hidup tenteram.

4 comments:

mamawana said...

Salam caiyang..

wangi jer bau umah Melor...Gud idea tu wat cam memo pad.

kertas2 kenit tu mama selalu bertimbun2 dlm handbag, dah jadi cam sarang tikus. pas tu buang jer. Tapi selalu mama total balik semua dlm satu bulan, roughly buat bajet...pk balik perlu ke benda2 yg dibeli tu, mustahak ker tidak. lain kali toksah beli kalu tak perlu...

Pn Kartini said...

salam:)

bijak..bijak..:)
satu idea yang baik tuuu:)

Melor said...

mamawana
bag melor pun mcm sarang tikus penuh gan bil tu ni.

Melor said...

puan kartini
kongsi idea ok la kan sama2 kita jimat bajet bulanan