Monday, December 20, 2010

Kangkung Sebagai Anti Racun

gambar google

Salam semua.....menurut pakar kesihatan dari Filipina Herminia de Guzman, kangkung dianggap sebagai penghilang racun dari tubuh. Kangkung juga kaya dengan vitamin A, B1, C, protein, kalsium, fosfor, zat besi, karoten, sitosterol dan hentriakontan. Lepas ni kena la makan kangkung banyak-banyak. Lagipun harga seikat kangkung tak la mahal dan senang untuk didapati. Kalau rajin dan ada masa, ada ruang boleh la tanam sendiri kangkung ni. Lagi pun nak tanam kangkung bukannya susahkan. Lepas ni melor nak tanam kangkung banyak-banyak kat belakang rumah. Boleh la dapat bekalan segar setiap hari.

10 comments:

fzi said...

Salam melor...
Huhh...ley tahan banyak khasiat kangkong ni ek... jom kita tanam.. :)

Pn Kartini said...

salam Pn Melor..:)

Tak kurang juga..kata org2 tua..makan kangkung..sejuk !..tapi sebab suka punya pasal..mmg tak pernah pantang mkn punn..aduhai:)

Kunang-Kunang said...

Salam Melor,

Sotong kangkong bestnya.

Kangkong memang sedap tapi kalau orang ada gout elok kurangkan sikit memakannya.

MATAHARI said...

suka kangkung goreng belacan

nabilah_2908 said...

sy pun gemar makan kangkung...kangkung goreng belacan...hmm..sedap....ratah mcm tu je pun sedap tkperlu mkn dgn nasi.. :)

p/s: thnks yupp...sudi follow APA KATA HATI..and sory sngt2..sbb lambat sngt2 jejak...busy..ni baru ada masa...(^_^)

keep in touch ya.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
PISANG KAKI

Melor said...

fzi
jom kita tanam. tanah x de nanti tanam dlm pasu je

Melor said...

pn.kartini
melor suka mkn kangkung.

Melor said...

kunang2
knp org gout tak boleh mkn kangkung ya? nak tahu ni

Melor said...

matahari
melor msk apa pun suka

Melor said...

nabilah
sama2 la kita 'keep in touch'