Friday, November 12, 2010

Cara Mudah Pasang Getah

Salam semua........ melor nak tunjukkan cara mudah nak pasang getah seluar atau apa-apa aje yang mengunakan getah. Apa yang kita perlukan hanyalah:-

kain yang dijahit dan tinggalkan lubang sikit
pin baju
getah

cucuk pin di ke2 hujung getah. 1 pin cucuk kat kain macam dalam gambar.

1 lagi pin dimasukkan ke dalam lubang dan ditolak perlahan-lahan manakala kain pula ditarik.

dah pun keluar getah tu. Satukan kedua-dua hujung getah dan dijahit seperti gambar di bawah.

dah siap, mudahkan.

11 comments:

mala said...

mudah gitu....

eh. kenapa entyr pasal pembasmi semut tak leh baca?

Nieyza said...

salam perkenalan...i follow u...

Yati said...

Melor,
bagus tutorial ni. Sesetengah benda nampak mudah, tapi bila buat sendiri, ha... langsung tak jadi. Misalnya, getah tu potong panjang, jadi seluar tak stretch jadinya. (hehhe... kesilapan sendiri dulu)

MATAHARI said...

elok jg buat mcm ni

ckLah@xiiinam said...

Memang kena ada ilmu ini untuk saat kecemasan...seluar getah meragam tak boleh dijangka


:D

Melor said...

mala
i duk tgh belajar u

Melor said...

nieyza
terima kasih

Melor said...

yati
x rugi berkongsi ilmu

Melor said...

matahari
nak tanya rompin tu blah mana?

Melor said...

cklah
sangat berguna kalau ada anak kecil

siti 'aliah said...

salam... tq. mmg berguna utk sy yg br bljr nk mjahit ni