Tuesday, May 6, 2014

Tutorial - Balut Span Baju

tutorial & tip jahitan

Hai senahhhhh...... hari ni kan kite nak kongsi tutorial mudah tau. Mudah-mudah pun, ada jugak yang tak tahu kan senah. Contoh macam cik melor dulu laaaa. Ala duluuuuu...... masa bebaru lompat masuk dalam bidang rempit merempit nih hihiihihih...... Tanya orang tak mahu di kasi tahu betul-betul. Pastu dah kenal tenet mula la kite pandai gugel sana gugel sini. Tak juga kenan ngan jiwa kite tuto yang di ajar tuh.

Kali ni cik melor lak nak buat tutorial, jadi cikgu yang takde tauliah hahhahha....... Mari, mari senah, kite belajar cara nak balut span baju. Uiii jangan gelak weyyyy.... kekadang tu ada juga yang tak tahu camana nak balut span baju tu supaya jadi cantik dan kemas macam yang jual kat kodai tu kan. Kite tak kata orang taaau. Dulu kite sendiri pun macam tu, sehingga lah kite jumpa tips camana nak balut span baju tu jadi cantik dan kemas.

So kite nak kongsi la ni cara-cara nak buat tuu eeeeehhh..... But wan ting u al mus no. This tuto from my xperien ok hahhahha...... cik melor rite in ingelis la. Tengok gambar di bawah ya senah.Perati betul betul-betul ok. Tak faham kalu just send me a email huhuuhuhu.....

Bermula dari atas kiri menurun ke bawah dan naik ke kanan dan turun lagi senah ya. Faham ke dok nih hihihihihi........
  1. sediakan bahan-bahan
  2. serongkan kain, letak span
  3. pin dengan peniti di 3 penjuru span tadi
  4. potong kain mengikut garisan span
  5. sebelum di jahit, kelepekan hujung kain di sudut kiri dan kanan span. Jahit atas lipatan tersebut. Lepas tu jahit kelim tepi span tadi.
  6. Tadaaaa, span yang sudah di balut kemas 
This is mai stail balut span baju senah ya. Lain orang kite do no. Lain n3 kite kongsi cara nak pasang span kat baju lak. Nak tahu cara kite, kena la selalu singgah sini ya. Senah jangan lupaaaa. Bye


6 comments:

Suzie said...

Npk best gak cam ni. Tq melor

Anonymous said...

Hihihi...best ye.pndai cik melor wt tutorial...tahniah n tq.

Cik Melor said...

suzie
sama2

Cik Melor said...

anonymous
tq puji kite. tak nak kenal kan diri ke? bukan apa lagi mesra kalau dpt kenal rupa org nya

Mila@Rimbun said...

Dah hampir lupa letak span kat baju nih... sebab jarang2 sgt buat

Cik Melor said...

mila
takpa tutorial kite ada. gugel aje dunia cmelor hiihiih